DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CINEMA I VÍDEO

Setè Cicle de Cinema sobre la deportació als camps nazis


En el marc del PROJECTE BUCHENWALD, l’Amical de Mauthausen, i altres entitats aplegades en el projecte porten al Teatre Principal de Vilanova, un nou cicle sobre la deportació als camps de concentració amb la finalitat de sensibilitzar sobre el feixisme i recuperar la memòria històrica.

Informació de l'acte

El Setè  Cicle de Cinema , continua la tasca de l’Amical de Mauthausen i altres Camps per a explicar la història de l’exili i la deportació republicana i el seu context a Europa i durant la segona guerra mundial. El Cicle, ja consolidat a la ciutat com a cicle especialitzat en els temes de Memòria torna a l’igual que l’any passat  al Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú, a les 7 de la tarda i entrada gratuïta, i compten de nou amb el suport de Sala 1 i del mateix Teatre Principal.

“Lacombe Lucien” (alemanya- Italia 1974, es un  film del director Louis Malle, que explica com durant la Segona Guerra Mundial, Lucien Lacombe, un jove camperol que te el pare presoner a Alemanya intenta ingressar a la Resistència. Rebutjat pel capitost local, l'atzar el fa ingressar a la policia alemanya del país durant el conflicte bèl·lic en territori francès. De sobte, la vida del jove canviarà quan coneix a France, la filla d'un sastre jueu. Un dels majors èxits en la carrera de Louis Malle, va estar nominada a l'Oscar a la Millor Pel·lícula de Parla no Anglesa.

El Cicle continuarà el divendres 22 de març amb la projecció de  “El hijo de Saul” una producció hongaresa dirigida al 2015 per Lázló Nemes,una dura pel.lícula que descriu com l'any 1944, durant l'horror del camp de concentració d'Auschwitz, un presoner jueu hongarès anomenat Saul, membre dels 'Sonderkommando' -encarregats de cremar els cadàvers dels presoners gasejats només arribar al camp i netejar les càmeres de gas- , troba certa supervivència moral tractant de salvar dels forns crematoris el cos d'un nen que pren com el seu fill.

I finalitzarà el divendres 5 d’abril amb la  projecció de la pel.lícula “AMERICAN HISTORY X” un  film dels EEUU de 1998, dirigida per Tony Kaye , i on Derek (Edward Norton), un jove "skin head" californià d'ideologia neonazi, és empresonat per assassinar a un negre que pretenia robar-li la seva furgoneta. Quan surt de presó i torna al seu barri disposat a allunyar-se del món de la violència, es troba amb que el seu germà petit (Edward Furlong), per a qui Derek és el model a seguir, segueix el mateix camí que a ell el va conduir a la presó.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.