DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CINEMA I VÍDEO

Setè Cicle de Cinema sobre la deportació als camps nazis


En el marc del PROJECTE BUCHENWALD, l’Amical de Mauthausen, i altres entitats aplegades en el projecte porten al Teatre Principal de Vilanova, un nou cicle sobre la deportació als camps de concentració amb la finalitat de sensibilitzar sobre el feixisme i recuperar la memòria històrica.

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

Informació de l'acte

El Setè  Cicle de Cinema , continua la tasca de l’Amical de Mauthausen i altres Camps per a explicar la història de l’exili i la deportació republicana i el seu context a Europa i durant la segona guerra mundial. El Cicle, ja consolidat a la ciutat com a cicle especialitzat en els temes de Memòria torna a l’igual que l’any passat  al Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú, a les 7 de la tarda i entrada gratuïta, i compten de nou amb el suport de Sala 1 i del mateix Teatre Principal.

“Lacombe Lucien” (alemanya- Italia 1974, es un  film del director Louis Malle, que explica com durant la Segona Guerra Mundial, Lucien Lacombe, un jove camperol que te el pare presoner a Alemanya intenta ingressar a la Resistència. Rebutjat pel capitost local, l'atzar el fa ingressar a la policia alemanya del país durant el conflicte bèl·lic en territori francès. De sobte, la vida del jove canviarà quan coneix a France, la filla d'un sastre jueu. Un dels majors èxits en la carrera de Louis Malle, va estar nominada a l'Oscar a la Millor Pel·lícula de Parla no Anglesa.

El Cicle continuarà el divendres 22 de març amb la projecció de  “El hijo de Saul” una producció hongaresa dirigida al 2015 per Lázló Nemes,una dura pel.lícula que descriu com l'any 1944, durant l'horror del camp de concentració d'Auschwitz, un presoner jueu hongarès anomenat Saul, membre dels 'Sonderkommando' -encarregats de cremar els cadàvers dels presoners gasejats només arribar al camp i netejar les càmeres de gas- , troba certa supervivència moral tractant de salvar dels forns crematoris el cos d'un nen que pren com el seu fill.

I finalitzarà el divendres 5 d’abril amb la  projecció de la pel.lícula “AMERICAN HISTORY X” un  film dels EEUU de 1998, dirigida per Tony Kaye , i on Derek (Edward Norton), un jove "skin head" californià d'ideologia neonazi, és empresonat per assassinar a un negre que pretenia robar-li la seva furgoneta. Quan surt de presó i torna al seu barri disposat a allunyar-se del món de la violència, es troba amb que el seu germà petit (Edward Furlong), per a qui Derek és el model a seguir, segueix el mateix camí que a ell el va conduir a la presó.

Avui al Penedès

El Vendrell | 14-07-2025 fins 28-08-2025

En clau de sol

Vilafranca del Penedès | 11-07-2025 fins 10-08-2025

Síptic vilafranquí

El Vendrell | 11-07-2025 fins 27-07-2025

Festa Major del Vendrell

Vilafranca del Penedès | 04-07-2025 fins 26-07-2025

Històries a l’Oest del Japó

Sitges | 03-07-2025 fins 20-07-2025

Ahir i avui. 100 anys d’Humor gràfic

La Bisbal del Penedès | 03-07-2025 fins 26-07-2025

Ruta dels Murals

Sitges | 02-07-2025 fins 30-07-2025

Clàssica al Racó de la Calma

Vilafranca del Penedès | 27-06-2025 fins 20-07-2025

VITIS. Mirades al marge

Vilanova i la Geltrú | 26-06-2025 fins 07-09-2025

El retorn a la figuració

Subirats | 20-06-2025 fins 26-07-2025

Festival Música a les Vinyes 2025

Sitges | 07-06-2025 fins 26-07-2025

Concerts de Mitjanit
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.