DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALTRES

XXXè Congrés i La Nit de L’Enologia. XXXVIè Congrés Internacional del Cava


L'Associació Catalana d'Enòlegs, el Col.legi d'Enòlegs i Enòlogues de Catalunya junt amb la Confraria del Cava de Sant Sadurní celebren el Congrés d'aquest any dedicat a: Vitivinicultura Sostenible "Eficiència i Sostenibilitat en la Vinya i el Vi" (II)

Informació de l'acte

Enguany, com l'any passat, està dedicat a la sostenibilitat. Després de la verema complicada per diferents afectacions microbianes amb un any molt diferent de l'anterior amb un regim de pluges que ha doblat el del 2017, hom no pot defugir de la idea del escalfament global, que en tots els ecosistemes es percep amb canvis que provoquen gelades primerenques, cops de calor, increment de malalties criptogàmiques, increment desmesurat de pluges i altres fenòmens que ben segur se'ns escapen. Amb aquesta sensibilitat s'han cercat conferenciants que puguin aportar idees per optimització  tot el procés vitivinícola. Així, les presentacions posen de relleu la sostenibilitat en tota la fase de producció, des de la vinya fins el celler mitjançant noves propostes per els controls de plagues, optimitzar els fitosanitaris i buscar solucions a noves malalties que ens apareixen a la vinya. Un ampli ventall de conferencies que ens poden aportar llum al sector.

LA NIT DE L'ENOLOGIA 2019

La cloenda del congrés, donarà pas al vespre del mateix dia 5 d'abril a LA NIT DE L'ENOLOGIA,  un acte que reconeix la trajectòria de figures del sector i que tindrà lloc a la Confraria del Cava a Torre Ramona (Subirats).

La Nit de l'Enologia d'aquest 2019 es centrarà en cinc reconeixements. Dos a nivell de divulgació  i tres a nivell tècnic. Els premiats de les tres categories seran designats per la junta.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sant Pere de Riudebitlles | 11-09-2026 fins 13-09-2026

10a. edició de Riudelletres

Vilanova i la Geltrú | 11-09-2026

Diada Nacional de Catalunya a Vilanova i la Geltrú

Sant Pere de Ribes | 11-09-2026

Diada Nacional de Catalunya a Sant Pere de Ribes

Vilafranca del Penedès | 10-09-2026 fins 11-09-2026

Diada Nacional de Catalunya a Vilafranca del Penedès

Canyelles | 10-09-2026 fins 13-09-2026

Festa Major Petita de Sant Nicolau

Subirats | 06-09-2026 fins 12-09-2026

Passejades en època de verema

Sant Sadurní d'Anoia | 30-08-2026 fins 11-09-2026

Fires i Festes 2026

Sant Sadurní d'Anoia | 28-08-2026 fins 19-09-2026

11a edició de La Verema del Cava
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.