DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

COTA, festival de vins d’altura


La proposta neix de la mà de 3 joves emprenedors del món del vi, i medionencs: en Lluís Vich, enòleg i propietari del celler Can Vich, el sommelier Xavier Viles i en Joan Segura de caves Joan Segura i Masia La Torreta, juntament amb la col·laboració de l’Ajuntament de Mediona.

Informació de l'acte

La idea brota del mateix territori. Mediona se situa entre la cota 300 i 781 i, històricament, és zona vitivinícola, de viticultors que han sabut adaptar-se a les condicions derivades d’unes vinyes d’altura. Això, sumat a la inquietud dels seus creadors i la seva passió i admiració pels vins d’altura, han estat motius suficients per al naixement del COTA. Al projecte s’uneix també l’estudi de disseny Bildi que ha creat una gràfica àdhuc a la proposta. La unió dels elements territori, altura i vi es tradueixen en un cartell on el mapa topogràfic de Mediona, les seves muntanyes i el color bordeus en són els protagonistes. Quant al motor comunicatiu i de producció, és l’agència de comunicació Vilateral la responsable. Aquesta primera edició compta amb un cartell de grandíssim nivell amb 16 cellers que es sumen al festival. 9 d’ells són del Penedès, però també hi haurà presència d’altres zones de Catalunya així com dos cellers convidats d’Aragó. Can Vich, Caves Joan Segura, Can Sumoi, Grapissó, Àrid vins, El Vinyer, Mas Rodó, Mas de la Basserola, Vins de la família Ferrer, Penedès 500, Batlliu de Sort, Castell d’Encús, Vega Aixalà, celler Tuets, Bodegas Obergo i Bodega Bal Minuta són els confirmats del COTA 2019.

I com tot festival, el COTA ofereix també una àmplia oferta d’activitats complementàries. Al llarg de tot el dia s’oferirà una proposta gastronòmica per a tota la família - pizzes al forn de carbó i crepes de la mà de El Fornet Vermell, botifarres a la brasa de Cal Pianista i els formatges de l’obrador Xerigots -. El programa musical el marcaran 4 artistes, sent la Paula Valls cap de cartell amb un concert programat a les 17.30h. Al matí hi haurà el cantant i compositor Roger Argemí amb cançons pop amb tocs d’R&B, pel migdia el grup Crom Acústics un grup de versions de pop-rock en català i en anglès, i per tancar la festa, DJ Missbehaving oferirà el Cotafest, una sessió disco, pop, funk, soul, rock, african beats i electro. També s’han organitzat 3 activitats de tast conduïdes pel sommelier Xavi Viles: a les 12h tast d’escumosos d’altura, a les 15.00h, tast amb vins DO Sierra Salamanca i a les 19h tast de vins d’altura top. Només cal escriure a vinc@cotavins.cat per reservar plaça. El preu del tast s’inclou amb l’entrada i anirà en funció de l’ordre d’inscripcions i segons la capacitat de la sala.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 18-12-2025

Vicent Monsonís presenta La invasió dels bàrbars

Sant Pere de Ribes | 18-12-2025 fins 30-01-2026

Ser Dona Migrant

Vilafranca del Penedès | 17-12-2025 fins 21-12-2025

361a Fira del Gall

Barcelona | 16-12-2025 fins 02-01-2026

Diciembre contemporáneo

Sitges | 15-12-2025 fins 03-01-2026

Un poema per Nadal

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilafranca del Penedès | 06-12-2025 fins 11-01-2026

Exposició de Pessebres

Santa Margarida i els Monjos | 05-12-2025 fins 28-12-2025

Corretions

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades

Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 fins 02-01-2026

GLOPS Biennal d’Art Jove

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.