PUBLICITAT
FIRES I FESTES
PUBLICITAT
Com a novetat a partir d'enguany, el Dia del Graller experimenta una evolució arran de la idea de l'any passat de convertir-lo en un minifestival de la gralla, combinants els actes més clàssics i identitaris amb d'altres de nous i centrats en la formació i la qualitat. Així, cada any hi haurà un apartat dedicat a les gralles del món i enguany s'enceta amb la mirada posada en Occitània, amb la participació del grup Tripoux, que ens oferirà una cercavila pels carrers del centre el divendres a la tarda i un concert a la nit, al Casal Popular. A més, el dissabte 4 de maig al matí, a l'Escola Municipal de Música "Maria Dolors Calvet", el músic occità Maxence Camelin oferirà una masterclass basada en els oboès tradicionals occitans.
A més, dissabte al matí, també a l'Escola Municipal de Música "Maria Dolors Calvet" hi haurà els assajos de la orquestra de gralles i timbals del Dia del Graller, que treballaran una peça escrita expressament per a l'ocasió pel reconegut i premiat músic Àlex Cassanyes.
Dissabte al migdia hi haurà el ja tradicional "Toc de balcons", que oferirà música de gralles en balcons del centre de la Vila durant el mercat setmanal.
Ja a la tarda, a 2/4 de 6, hi haurà la ja tradicional trobada d'escoles de gralla i timbal, que comptarà amb una cercavila desdoblada de les escoles participants pels carrers del centre i un concert de totes les escoles a 2/4 de 7 davant el Palau Baltà.
A les 8 del vespre, a Cal Figarot, el timbaler i percussionista Pere Olivé presentarà el seu llibre "El timbal Mans Petites".
La part festiva de l'edició d'enguany serà dissabte a les 12 de la nit davant el Palau Baltà i anirà a càrrec del grup "Fanfarra", un grup de joves i brillants músics que faran ballar tots els assistents.
Diumenge tindran lloc els actes centrals i tradicionals del Dia del Graller, amb una cercavila que sortirà a les 11 del matí des de Cal Figarot i el concert de totes les colles de grallers participants a la plaça de Sant Joan, a partir de 2/4 de 12 del migdia. Durant el concert hi haurà la 16a edició de la Fira de Lutiers i l'actuació dels Castellers de Vilafranca.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
Vilanova i la Geltrú | 16-10-2025 fins 27-11-2025
PUBLICITAT