DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXPOSICIONS

Univers Fenosa


La Galerie Des Hospices de Canet-en-Roussillon, propera a Perpinyà (Catalunya Nord), acollirà a partir del proper divendres 28 de juny l’exposició UNIVERS FENOSA. La mostra restarà oberta fins el 29 de setembre en aquest edifici del segle XVIII.

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

Informació de l'acte

L’exposició ha estat comissariada per la Fundació Apel·les Fenosa i aplega un conjunt de 44 obres del seu fons i del Llegat Fenosa. Apropa l’espectador al món de l’escultura de l’artista, però també a les seves passions, que configuraven la seva sensibilitat. Fenosa va ser un català universal que va viure l’època daurada de l’Escola de París, i entre els seus fidels amics es trobava Picasso, que col·leccionà 150 obres de l’escultor;  Coco Chanel, que va ser la seva amant l’any 1939 o els poetes Jean Cocteau i Paul Eluard.

La mostra acompanya les escultures de Fenosa amb algunes de les seves passions, com la BIBLIOFÍLIA. L’amistat fraternal amb bibliòfils excepcionals com Jacques Guérin, Pierre Berés i molt especialment Irving Davis i Joan Gili, antiquaris llibreters, li va permetre adquirir obres de primeríssim ordre com els “Triunfos de Petrarca” de 1532, la “Vita Nuova” de Dante de 1576, “La Crònica de Ramon Muntaner” de 1562, al costat de llibres contemporanis com L’”Immaculée Conception” de Paul Eluard i André Breton, amb el primer aiguafort de Salvador Dalí.

Una altra de les seves passions manifestes va ser PICASSO. Fenosa va conèixer Picasso l’any 1923 i des del primer moment Picasso ajudà Fenosa i li professà una profunda amistat. Amb els temps la col·lecció de Fenoses del pintor superava el centenar d’escultures que comprava per ajudar-lo i per l’estima que li tenia. Molt especialment en els anys de l´Ocupació, Fenosa visitava a diari el taller de Picasso i l’escultor sempre manifestà el deute que tenia amb ell. A la mostra s’exposen dibuixos de Picasso regalats a Fenosa.

Coco Chanel i Fenosa varen mantenir una estreta relació d’ençà de l’estiu de 1939. Fenosa va fer el seu retrat i al seu apartament de la rue Cambon va instal·lar algunes de les escultures que li comprava. Molt especialment la “Flautista” que Chanel admirava. A Canet-en-Roussillon s’exposen els objectes que Fenosa va fer pel Ballet Bacchanale amb Coco Chanel i que va reconstruir l’ Aula Fenosiana del Vendrell, sota la direcció de Philippe Lavaill.

Entre les escultures que s’ hi exposen també hi ha una galeria de retrats com els de Nicole Fenosa, Paul Eluard, Jean Cocteau.

L’any 1939 Fenosa va fugir del París ocupat pels alemanys i es va instal·lar justament a Perpignan, acollit pel Dr. Nicolau, i va compartir aquells moments amb Jean Cocteau, tal com es veu en la imatge que acompanya aquesta nota de premsa.

“Univers Fenosa” s’acompanya d’una mostra de Jean Marie del Moral dedicada als Ateliers d’Artistes.

Avui al Penedès

El Vendrell | 14-07-2025 fins 28-08-2025

En clau de sol

Vilafranca del Penedès | 11-07-2025 fins 10-08-2025

Síptic vilafranquí

El Vendrell | 11-07-2025 fins 27-07-2025

Festa Major del Vendrell

Vilafranca del Penedès | 04-07-2025 fins 26-07-2025

Històries a l’Oest del Japó

Sitges | 03-07-2025 fins 20-07-2025

Ahir i avui. 100 anys d’Humor gràfic

La Bisbal del Penedès | 03-07-2025 fins 26-07-2025

Ruta dels Murals

Sitges | 02-07-2025 fins 30-07-2025

Clàssica al Racó de la Calma

Vilafranca del Penedès | 27-06-2025 fins 20-07-2025

VITIS. Mirades al marge

Vilanova i la Geltrú | 26-06-2025 fins 07-09-2025

El retorn a la figuració

Subirats | 20-06-2025 fins 26-07-2025

Festival Música a les Vinyes 2025

Sitges | 07-06-2025 fins 26-07-2025

Concerts de Mitjanit
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.