DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Converses literàries a Sitges


El Col·lectiu Mir Geribert, d’escriptors del Penedès històric, i el Centre d’Interpretació de la Malvasia, convoquen les Converses Literàries, els divendres 19 de juliol i 2, 16 i 30 d’agost, a les 19.30h, a l’espai del CIM, el nou Centre d’Interpretació de la Malvasia, plaça de Joan Duran i Ferret, sn, de Sitges.

Informació de l'acte

Les converses literàries versaran sobre Gèneres literaris (19-7), amb Miquel Florido, Manuel Güell i Xavier Vernetta, amb presentació i conducció de Rita Marzoa; Poesia i entorn (2-8), amb Teresa Costa-Gramunt, Cèlia Sànchez-Mústich i Nati Soler, amb presentació i conducció de Lídia Gázquez; Realitat i ficció (16-8), amb August Bover, Mercè Foradada i Jordi Romeu Carol, amb presentació i conducció de Xavier Capdevila, i Literatura i patrimoni (30-8), amb Maria Rosa Nogué, Vinyet Panyella i Oriol Pi de Cabanyes, amb presentació i conducció de Jordi Lleó.

Aquesta primera edició de les Converses literàries servirà també de presentació a Sitges del Col·lectiu Mir Geribert. El Col·lectiu Mir Geribert és un espai intel·lectual de col·laboració i intercanvi entre els escriptors de l’àmbit que al segle XI va delimitar Mir Geribert, príncep d’Olèrdola, que correspondria a l’actual vegueria del Penedès, amb la voluntat de preservar-ne i compartir-ne el patrimoni llegendari.

El Centre d’Interpretació de la Malvasia de Sitges és l’espai escollit per aquesta activitat, un nou equipament cultural que posa en valor el passat vitivinícola de Sitges, especialment el bressol patrimonial d’aquesta varietat de vi. Sota del paraigua de la Fundació Hospital Sant Joan Baptista de Sitges, la funció principal de la qual és l’acompanyament de les persones grans, s’està consolidant com el punt d’enoturisme a la costa del Penedès històric.

Durant les Converses, els assistents podran degustar aquest genuí vi. Mitja hora abans de cada Conversa, el públic assistent tindrà l’ocasió de visitar gratuïtament l’espai. 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.