Vegueria del Penedès

EXPOSICIONS

Sintetitzant Essències - el món màgic de la Música


L’Espai Cultural del Fòrum Berger Balaguer de la Fundació Pinnae acollirà del 23 d’agost al 6 d’octubre de 2019 una exposició de l’artista Canano (Joan Hurtado) que porta per títol ”Sintetitzant Essències – el món màgic de la Música”. L’exposició s’inaugurarà el divendres 23 d’agost a les 19h30.

Informació de l'acte

L’obra de Canano traspassa el sentit visual per esdevenir pensament. Procedent de Sant Martí Sarroca i amant de Velázquez i Dalí, l’artista descriu la seva obra com un poema des de la passió i l’enginy. Canano utilitza la metafísica i el simbolisme, “Realisme màgic” com a llenguatge.

En aquesta ocasió presenta una sèrie de dibuixos i pintures fruit de l’evolució de l’anterior sèrie titulada Essències, que no pretenia retratar músics ni instruments, sinó captar l’essència del fet musical, la màgia que succeeix quan les mans del músic prenen contacte amb quelcom a priori inert com és l’instrument, el reflex de petjades intemporals a la platja de la ment.

Col·lecció “Sintetitzant Essències – el món màgic de la Música”
En aquesta nova creació, Canano evoluciona cap a evocacions oníriques plenes de misteris y suggestions que ens fan reflexionar, petits personatges llunyans, que es desplacen i surten de les coves, atrets per instruments musicals expressament desproporcionats per transmetre situacions, idees, inquietuds i sentiments.

L’art ha de desvetllar la imaginació, aquí també ens fa prendre consciència de la nostra responsabilitat, fragilitat i vulnerabilitat, la situació que ocupem a l’univers que ens envolta. Posar en perspectiva l’Home i el seu entorn, el seu lloc i relació amb el món; en front d’instruments que ha fabricat o utilitzat.

D’on venim, a on anem, qui o què som en aquest univers? Un element en ell, infinitament gran o infinitament petit?, on cadascú ha de trobar el seu lloc.

Les seves composicions estan realitzades amb molta subtilesa, sense marques de pinzell, és una pintura on la matèria i els colors convergeixen. És un treball d’una incontestable afirmació pictòrica, d’una dicció calmada i plàcida. (Joan Gil Gregorio, crític internacional d’art)

El pintor penedesenc té una llarga trajectòria professional i les seves creacions s’han pogut veure en diferents sales d’arreu del país, i fins i tot Portugal, França, Itàlia, Holanda, Estats Units i Argentina, entre d’altres.

L’exposició es pot visitar a l’Espai Cultural Fòrum Berger Balaguer de la Fundació Pinnae del 23 d’agost i fins al 6 d’octubre de 2019, en horari de dijous a dissabte de 18h30-20h30 i diumenges i festius de 12h-14h i de 18h30-20h30. L’accés és lliure i gratuït per a tothom.

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 27-06-2025 fins 20-07-2025

VITIS. Mirades al marge

Igualada | 27-06-2025 fins 05-07-2025

TASTA’M – Nits a l’Escorxador

Vilanova i la Geltrú | 26-06-2025 fins 07-09-2025

El retorn a la figuració

Vilafranca del Penedès | 26-06-2025 fins 01-07-2025

Dia Internacional per l’Alliberament LGTBIQ+ a Vilafranca

Subirats | 20-06-2025 fins 26-07-2025

Festival Música a les Vinyes 2025

Òdena | 16-06-2025 fins 05-07-2025

Dia de l’Orgull LGTBI a la Conca d'Òdena

Vilafranca del Penedès | 16-06-2025 fins 12-07-2025

Festivalet EVA354

Sitges | 07-06-2025 fins 26-07-2025

Concerts de Mitjanit

Vilanova i la Geltrú | 03-06-2025 fins 06-07-2025

Festes de Sant Pere
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.