DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Presentació del llibre Joan Cadevall: professor, botànic i geògraf


L’obra és una biografia de Joan Cadevall, natural de Castellgalí (Bages), professor a Terrassa i membre de diverses institucions científiques i entitats ciutadanes, que ha passat a la història com un dels botànics catalans més importants, especialment per la publicació de la seva obra cabdal, la Flora de Catalunya.

Informació de l'acte

En altres àmbits, destaca el seu treball sobre geografia titulat Nociones de geografía física, descriptiva é histórica del Vallés, premiat en un certamen del Casino de Granollers l'any 1886, i publicat el 1897 com a introducció a la seva Flora del Vallés. És aquest estudi geogràfic la primera monografia comarcal feta a Catalunya. La seva relació amb el Penedès era important, ja que la seva muller era natural de Gelida i ell hi anava en moltes ocasions.
L’autor del llibre és Àngel Manuel Hernández Cardona, doctor en ciències biològiques, exprofessor de botànica d'universitat i catedràtic jubilat d'institut.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sant Pere de Riudebitlles | 11-09-2026 fins 13-09-2026

10a. edició de Riudelletres

Vilanova i la Geltrú | 11-09-2026

Diada Nacional de Catalunya a Vilanova i la Geltrú

Sant Pere de Ribes | 11-09-2026

Diada Nacional de Catalunya a Sant Pere de Ribes

Vilafranca del Penedès | 10-09-2026 fins 11-09-2026

Diada Nacional de Catalunya a Vilafranca del Penedès

Canyelles | 10-09-2026 fins 13-09-2026

Festa Major Petita de Sant Nicolau

Subirats | 06-09-2026 fins 12-09-2026

Passejades en època de verema

Sant Sadurní d'Anoia | 30-08-2026 fins 11-09-2026

Fires i Festes 2026

Sant Sadurní d'Anoia | 28-08-2026 fins 19-09-2026

11a edició de La Verema del Cava
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.