DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXCURSIONS, SORTIDES

Inauguració del camí de Santa Llúcia


El diumenge 20 d’octubre s’inaugura l’antic camí de Santa Llúcia que durant dècades ha estat totalment intransitable. Després de dos anys i mig de desbrossament de la vegetació i reconstrucció dels marges de pedra seca per part de voluntaris de Garraf Coopera, l’històric camí està llest per ser inaugurat i posat a disposició de la població.

Informació de l'acte

El camí de Santa Llúcia connecta la urbanització de Santa Llúcia amb l’avinguda Aragai i el barri del tenis. Forma part de la Carrerada de la Cerdanya, que durant segles va ser el camí ramader més important de Catalunya. Últimament, diferents municipis i associacions han començat la seva recuperació. Com a resultat hem pogut veure com una gran manada de cavalls de la Fundació Miranda les últimes tardors ha arribat a Vilanova des dels Pirineus per la Carrerada per passar l’hivern al Parc del Garraf.

Junt amb el camí d’Adarró, que també forma part de la Carrerada i també ha estat recuperat per voluntaris de Garraf Coopera, el camí de Santa Llúcia constitueix una excel·lent connexió per a vianants i ciclistes cap a la platja de Ribes Roges des de barris com el tenis, la Collada i Font Somella. La intenció de Garraf Coopera és que els dos camins es consolidin com un tipus de Via Verda entre aquests dos extrems de la ciutat. Perquè això sigui realitat, l’associació ha demanat l’Ajuntament i la Diputació que facin més segur el creuament de la C-246a a l’entrada de la urbanització de Santa Llúcia.

La inauguració consisteix d’una passejada que comença a les 11 h a la plaça d’Adarró al final del Pg. Ribes Roges i recorre els camins Sant Gervasi, Adarró i Santa Llúcia fins a l’extrem oest de l’avinguda Aragai. Desprès s’ofereix un piscolabis al costat de l’alzina de la cruïlla, un punt emblemàtic del camí amb vistes magnífiques sobre el mar i tota la zona verda de l’Ortoll. Aquí també hi haurà xerrades sobre la Carrerada, la recuperació de l’Ortoll i activitats futures de Garraf Coopera. Una d’aquestes activitats és l’inici aquest hivern de la recuperació d’un altre tram de la Carrerada que connectarà el camí de Santa Llúcia amb el camí Vell de Cubelles.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 25-12-2025 fins 06-01-2026

Els Pastorets

Vilafranca del Penedès | 25-12-2025 fins 03-01-2026

Quinto de Nadal de la Gueralda

Vilanova i la Geltrú | 25-12-2025 fins 01-01-2026

Retaule de Nadal

Avinyonet del Penedès | 21-12-2025 fins 04-01-2026

Pessebre Vivent Parlat de Les Gunyoles

Vilanova i la Geltrú | 20-12-2025 fins 31-01-2026

Els poblats ferroviaris, la vida al voltant del tren

Sitges | 20-12-2025 fins 18-01-2026

Vent de fora

Sant Pere de Ribes | 18-12-2025 fins 30-01-2026

Ser Dona Migrant

Barcelona | 16-12-2025 fins 02-01-2026

Diciembre contemporáneo

Sitges | 15-12-2025 fins 03-01-2026

Un poema per Nadal

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilafranca del Penedès | 06-12-2025 fins 11-01-2026

Exposició de Pessebres

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades

Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 fins 02-01-2026

GLOPS Biennal d’Art Jove
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.