DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Presentació de Coses sublims, l’obra d’Agnès Esquirol guanyadora del III Premi Anna Maria de Saavedra


La filòloga i professora de Sant Joan de Mediona, Agnès Esquirol Calaf, presentarà aquest divendres el recull de contes Coses sublims amb el qual es va proclamar guanyadora de la tercera edició del Premi Anna Maria de Saavedra, instituït per La Cultural Llibreria i Edicions i Propostes Culturals Andana amb l’objectiu d’ajudar a publicar i difondre la primera obra de creació literària a un autor novell resident a l’Alt Penedès.

Informació de l'acte

La glossa del llibre, que consta de tres contes intitulats La mona, Incontinència i La meva mare, anirà a càrrec del medievalista i professor italià Stefano Cingolani. Així mateix, en l’acte intervindrà l’editor Ramon Nadal, un representant de la llibreria, el regidor de Cultura de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, Ricard Rafecas, i el conseller comarcal de Cultural, Antoni Romeu.

Una obra consistent i plena de vida

Els tres contes que integren el volum Coses sublims evidencien la capacitat d’Agnès Esquirols de tractar, amb minuciositat i delicadesa, temes d’una gran complexitat existencial i emocional com són ara la malaltia de l’Alzheimer o les obsessions, així com d’oferir una imatge, entre tendra i humorística, de la infantesa. De tot plegat en resulta una obra consistent i plena de vida, ben allunyada de tòpics i estereotips. Una obra, doncs, que traspua sensibilitat, sense caure en el sentimentalisme o el melodrama. Es pot dir, doncs, que l’autora de Sant Joan de Mediona ha superat amb escreix el repte de convertir en literatura uns temes que, tot i formar part de la quotidianitat, no són gens fàcils de plasmar en forma d’uns relats que, a més, tinguin una consistència, una maduresa literària i una riquesa de matisos –una barreja d’ironia, tendresa i humor- tan grans com les que exhibeix Esquirol.

Nascuda a Sant Joan de Mediona, Agnès Esquirol Calaf és filòloga i doctora en Lingüística per la Universitat de Barcelona. Precisament, en l’àmbit de la lingüísica, Esquirol ha publicat el llibre Elogi de la vaguetat lingüística (Pagès Editors, 2011), un assaig en el qual, a desgrat que, inicialment, pugui convertir-se en un obstacle per a la comunicació, l’autora considera que el desajustament entre llenguatge i realitat s’acaba convertint en un estímul a l’hora d’establir i aprofundir una conversa o una comunicació formal. Agnès Esquirol, que ha col·laborat en el suplement cultural del diari El Punt/Avui, es dedica a la docència i col·labora regularment amb el setmanari penedesenc La Fura.

A la convocatòria d’enguany es van presentar un total de set originals de diversos gèneres literaris –poesia, novel·la, conte- i d’aquests treballs, el jurat, format per la poeta i rapsoda Sílvia Amigó, la guanyadora de la segona edició del Premi Anna Maria de Saavedra, Anna Mas, l’editor Ramon Nadal, i els llibreters, Quim Jubert i Jordi Romeu, van coincidir a elegir l’obra presentada per Agnès Esquirol com la guanyadora d’aquesta tercera convocatòria. Això no obstant, en el moment d’emetre el seu veredicte, el jurat va fer constar la qualitat del conjunt de les obres presentades.

Tal com consta a les bases del Premi Anna Maria de Saavedra, Coses sublims serà distribuïda a totes les llibreries dels territoris de parla catalana, coincidint amb la campanya nadalenca. En aquest sentit, es farà efectiva una de les bases del guardó com és ara la difusió de l’obra guanyadora.

El nom d’Agnès Esquirol se suma al de Pep Antoni Roig, guanyador de la primera convocatòria del Premi Anna Maria de Saavedra amb la novel·la Abans de la boira, i al d’Anna Mas Blasco, guanyadora de l’edició de l’any passat amb el recull de contes Que tota aquella merda valgui la pena.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

El Vendrell | 24-09-2025

Speed Job Dating

Sant Cugat Sesgarrigues | 23-09-2025 fins 28-09-2025

Fira Mediambiental ECO SANT CUGAT 2025

Vilafranca del Penedès | 20-09-2025 fins 06-10-2025

Memòria Democràtica a Vilafranca

El Vendrell | 20-09-2025 fins 25-10-2025

Le Cercle Lumineux

Vilafranca del Penedès | 19-09-2025 fins 12-10-2025

El pinyol o l’art de perdre cada dia

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.