Vegueria del Penedès

ALTRES

Acte commemoratiu del Dia Internacional de l'Holocaust a Vilanova


L’Amical de Mauthausen i altres camps i l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú organitzen el proper dissabte 25 de gener a partir de les 7 de la tarda, la commemoració del Dia Internacional de l’Holocaust i de prevenció de crims contra la humanitat. Un dia Internacional, decretat per les nacions Unides per commemorar l’alliberament del camp d’Auschwitz el 27 de gener de 1945 i també denunciar els horrors del feixisme.

Informació de l'acte

A Vilanova i la Geltrú i al Garraf, aquest acte s’emmarca dins del projecte Buchenwald, el projecte de la Xarxa Mai Més, que l’Amical impulsa amb la participació de nombroses entitats i de centres de secundària de la comarca, i que te entre les principals finalitats la recuperació de la memòria història republicana i de la deportació als camps nazis, i la prevenció del feixisme.

L’objectiu de la commemoració és recuperar la memòria històrica de la Shoah (el genocidi contra el poble jueu, que va comportar l’extermini de més de 6 milions de jueus), el Porrajmos (genocidi contra el poble gitano, amb més de 400.000 víctimes) i la persecució i assassinat de republicans catalans i espanyols deportats als camps nazis, opositors, homosexuals, malalts mentals, Testimonis de Jehovà, etc.

Aquest any, d’acord amb el Memorial del Dia de l’Holocaust, s’ha escollit com a lema d’aquesta commemoració “Mantinguem-nos junts”, per tal de visualitzar la unitat que deportats i deportades van manifestar dins dels camps, per a fre front a la supervivència i  a la resistència davant l’enemic comú, i també el missatge internacionalista de lluita contra el feixisme i per a la construcció d’un món nou, just, en pau i solidari. Un missatge d’unitat que avui es més necessària que mai.

A l’acte del dissabte 26, participaran, conjuntament amb la representació dels deportats i deportades republicans de l’Amical,  representants de la comunitat jueva, del poble gitano, del col·lectius de gais i lesbianes, dels nens i nenes víctimes del nazisme, i d’altres col·lectius víctimes del nazisme com el dels maçons, el dels

discapacitats , i col·lectius de la ciutat i la comarca, que faran la seva ofrena floral, al monument als deportats i intervindran també, el president de l’Amical Mauthausen, Enric Garriga, i l’alcaldessa de la ciutat Olga Arnau. Tots ells acompanyats per una nombrosa presencia d’alumnes dels Centres educatius de la Comarca, que des de la seva implicació en el projecte presentaran i coordinaran tot l’acte vilanoví, amb la lectura de textos , i la interpretació de peces musicals a càrrec dels alumnes de música de l ‘INS Manuel de Cabanyes i de l’Escola Municipal de Música, i una performance teatral pels alumnes de l’aula d’activitats teatrals TRACART .

A Vilanova i la Geltrú, l’acte esdevindrà un acte central a Catalunya de l’Amical de Mauthausen i altres camps, que també participarà en actes institucionals al Parlament de Catalunya, la Generalitat,  Senat espanyol, la Comunidad de Madrid, a les Cortes de Aragon, i en altres institucions de la resta de l’Estat i altres municipis com Terrassa, Sabadell, Sant Boi, Castelldefels, Barcelona o Gavà.

A l’acte de commemoració es llegiran els noms de tots els deportats de la comarca que van patir la deportació i molts la mort als camps nazis.
 

Avui al Penedès

Sitges | 02-07-2025 fins 30-07-2025

Clàssica al Racó de la Calma

Vilafranca del Penedès | 27-06-2025 fins 20-07-2025

VITIS. Mirades al marge

Igualada | 27-06-2025 fins 05-07-2025

TASTA’M – Nits a l’Escorxador

Vilanova i la Geltrú | 26-06-2025 fins 07-09-2025

El retorn a la figuració

Subirats | 20-06-2025 fins 26-07-2025

Festival Música a les Vinyes 2025

Òdena | 16-06-2025 fins 05-07-2025

Dia de l’Orgull LGTBI a la Conca d'Òdena

Vilafranca del Penedès | 16-06-2025 fins 12-07-2025

Festivalet EVA354

Sitges | 07-06-2025 fins 26-07-2025

Concerts de Mitjanit

Vilanova i la Geltrú | 03-06-2025 fins 06-07-2025

Festes de Sant Pere
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.