DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ACTIVITATS ESPORTIVES

Dia Mundial de l’Activitat Física i l’Esport


El pròxim diumenge 6 d’abril, coincidint amb el Dia Mundial de l’Activitat Física i l’Esport i amb Vilafranca del Penedès Ciutat del Bàsquet Català 2025, el Servei d’Esports de l’Ajuntament de Vilafranca organitza l’Encistella Salut, un esdeveniment esportiu i saludable que tindrà lloc a la ciutat.

Informació de l'acte

L’activitat, que aquest migdia ha presentat la regidora d’Esports, Gemma Romeu, al recinte del Complex Aquàtic, està organitzada conjuntament amb els Centres d'Atenció Primària (CAPs) de Vilafranca i les entitats de bàsquet de la ciutat i tindrà lloc a la zona enjardinada exterior del Complex Aquàtic, diumenge de 10 a 13h.

Romeu ha explicat que l’esdeveniment busca “promoure l’activitat física, els hàbits saludables i el bàsquet entre la comunitat local, creant un ambient inclusiu i divertit per a tots els públics”. Al llarg de tot el matí, els participants podran gaudir de diverses activitats relacionades amb l’esport i la salut, entre les quals destaca:

•    Activitats esportives: Jocs i activitats relacionades amb el bàsquet, dirigides per entitats locals de bàsquet.
•    Tallers d’hàbits saludables: Espais formatius sobre alimentació saludable, estils de vida actius, i consells per mantenir-se en forma i cuidar la salut.

L'esdeveniment és totalment gratuït i obert a tots els públics, amb activitats adaptades a diferents edats. Des d’infants fins a adults, tothom podrà gaudir de les activitats i tallers. A més, està especialment pensat per a les famílies, fomentant la participació conjunta en un ambient inclusiu i divertit. No és necessària inscripció prèvia: els participants podran presentar-se directament al lloc de l’esdeveniment i unir-se a les activitats durant el matí.

Activitats paral·leles d’entitats esportives

D’altra banda, la regidora ha comentat que diverses entitats esportives de Vilafranca se sumen a la commemoració del Dia Mundial de l’Activitat Física i l’Esport oferint activitats obertes a tota la ciutadania:

•    Club Esportiu de Lluita Vilafranca
o    Activitat: Taekwondo
o    Data i hora: Dissabte 5 d’abril de 10 a 12h
o    Destinataris: Infants a partir de 5 anys
o    Lloc: C/ La Múnia, 30 de Vilafranca del Penedès
o    Preu: Gratuïta
o    Descripció: Activitats de disciplina, autocontrol, psicomotricitat, autodefensa i creixement d’autoestima.

•    Inter Crossfit
o    Activitat: Interathlon 2.0
o    Data i hora: Dissabte, 5 d’abril a les 17.30h
o    Destinataris: Categories masculina i femenina
o    Lloc: Rambla Sant Francesc de Vilafranca
o    Preu: 20€
o    Descripció: Torneig eliminatori on només les millors parelles avançaran fins a la gran final i realitzaran un Face to Face. Màquines Concept 2: Row, Bike Erg i Run.

•    Club Hoquei Sant Ramon
o    Activitat: Descobreix l’Hoquei Patins!
o    Data i hora: Diumenge 6 d’abril de 10 a 12h
o    Destinataris: Infants i joves interessats a provar l’hoquei patins
o    Lloc: Escola Sant Ramon de Vilafranca del Penedès
o    Preu: Gratuïta
o    Descripció: Sessió oberta perquè els infants provin l’hoquei patins amb activitats divertides i jocs amb stick.

•    Club Bitlles Vilafranca
o    Activitat: Partit de Lliga Catalana
o    Data i hora: Diumenge 6 d’abril a les 10h
o    Destinataris: Activitat restringida als membres del club
o    Lloc: Parc Tívoli
o    Preu: Gratuïta
o    Descripció: Es podrà veure com competeixen 8 equips de la província de Barcelona a la lliga de segona divisió.

•    Club Bitlles Vilafranca
o    Activitat: Taller de bitlles catalanes
o    Data i hora: Dimecres 9 d’abril de 17 a 19.30h
o    Destinataris: Activitat oberta a tothom
o    Lloc: Parc Tívoli
o    Preu: Gratuïta
o    Descripció: Es podrà veure i participar en un entrenament de bitlles catalanes.

"Espais de Bàsquet" per a la ciutadania

D’altra banda, per fomentar la pràctica lliure i espontània del bàsquet, l’Ajuntament de Vilafranca posa en marxa a partir de 12 d’abril la iniciativa "Espais de Bàsquet", aprofitant les cistelles d’ús públic existents i els patis de les escoles públiques. L'objectiu és fer-les accessibles a tota la població, promovent la pràctica esportiva de manera lliure.

Aquesta iniciativa inclou l'obertura d'instal·lacions de les escoles Pau Boada i Cristòfor Mestre els caps de setmana, amb la cessió de pilotes a tots els assistents i l’entrega d’una enganxina commemorativa de la Ciutat del Bàsquet Català. Els horaris per poder gaudir d’aquestes activitats seran els següents:

•    Dates: Del 12 d’abril al 22 de juny
•    Horaris:
o    Dissabtes: de 17 a 20h
o    Diumenges: de 10 a 13h

D’altra banda, la regidora ha explicat que, coincidint amb la capitalitat del bàsquet català, està previst retolar tots els taulers de bàsquet que hi ha en els diversos espais urbans per donar visibilitat a aquesta efemèride.

Gemma Romeu apuntava que aquestes activitats són “una gran oportunitat per a la ciutadania de Vilafranca per gaudir de l’esport, en un ambient saludable, inclusiu i divertit. Convido tothom a participar en aquestes activitats i aprofitar els espais públics per fomentar un estil de vida actiu i saludable”.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 21-09-2025

En pitu sense por. Putxinel·lis. Microtroupe

Sitges | 21-09-2025

Costes del Garraf en caiac

Vilafranca del Penedès | 20-09-2025 fins 06-10-2025

Memòria Democràtica a Vilafranca

El Vendrell | 20-09-2025 fins 25-10-2025

Le Cercle Lumineux

Vilafranca del Penedès | 19-09-2025 fins 12-10-2025

El pinyol o l’art de perdre cada dia

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.