DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXPOSICIONS

Virgo Serena – Fotografies inèdites de la Mare de Déu de Montserrat


El divendres 25 d’abril a les 19 hores, s’inaugurarà a l’Espai Cultural Fòrum Berger de Vilafranca l’exposició Virgo Serena, amb motiu de la commemoració del mil·lenari de la fundació del Monestir de Montserrat. La mostra presenta imatges inèdites i de gran sensibilitat artística de la Mare de Déu de Montserrat, obra del reconegut fotògraf Lluís Casals i Coll (Barcelona, 1954–2021).

Informació de l'acte

Aquest reportatge fotogràfic va ser encarregat per l’Abadia de Montserrat l’any 2001, en el marc dels estudis radiogràfics i les tasques de restauració de la imatge. Casals en va captar la serenitat i força simbòlica en dues sessions realitzades els dies 6 i 22 de març de 2001.
La imatge de la Mare de Déu de Montserrat és una talla romànica de fusta d’àlber (Populus alba), realitzada a finals del segle XII o a inicis del XIII. Amb una alçada de 92,2 cm i una forta càrrega històrica i espiritual, és considerada la més delicada i expressiva del seu gènere a Catalunya.

El títol de l’exposició, Virgo Serena, fa referència al rostre plàcid de la Verge, ja reconegut com a tal pels pelegrins del segle XIV segons es recull al Llibre Vermell de Montserrat, un dels manuscrits més emblemàtics del monestir.

Com a complement a la mostra, els visitants podran contemplar un facsímil parcial del Llibre Vermell de Montserrat, un còdex dels segles XIV i XV que conté textos devocionals, relats de miracles, oracions i, especialment, deu cants amb música que acompanyaven les danses dels pelegrins.

L’original del Llibre Vermell es pot veure actualment a l’exposició “Montserrat, mil anys d’art i d’història”, que acull el Museu de Montserrat i que estarà oberta fins al 8 de desembre de 2025.

📅 Del 25 d’abril al 8 de juny de 2025
📍 Espai Cultural Fòrum Berger, Rambla Nostra Senyora, 6 – Vilafranca del Penedès
🕒 Horari: de dijous a dissabte, de 18.30 a 20.30 h; diumenges i festius, d’11.30 a 13.30 h i de 18.30 a 20.30 h

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 20-09-2025 fins 06-10-2025

Memòria Democràtica a Vilafranca

El Vendrell | 20-09-2025 fins 25-10-2025

Le Cercle Lumineux

Vilafranca del Penedès | 19-09-2025 fins 12-10-2025

El pinyol o l’art de perdre cada dia

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.