DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALTRES

Dia contra LGTBIfòbia


La Mancomunitat de la Conca d’Òdena ha presentat l’agenda d’actes i activitats que es duran a terme al territori durant el mes de maig amb motiu del 17M, Dia Internacional contra la LGTBIfòbia. El programa inclou diverses propostes reivindicatives i divulgatives sota el lema “Transforma la mirada”.

Informació de l'acte

L’agenda, que han presentat les regidories d’Igualtat dels set municipis de la Conca d’Òdena, inclou activitats com la projecció d’un curtmetratge per reflexionar sobre diverses situacions a l’Espai Jove Can Muscons; la lectura del manifest; o el cinefòrum amb la pel·lícula Vestida de azul.

A més, del 12 al 24 de maig, les biblioteques de la Conca d’Òdena exposaran llibres, còmics, contes i pel·lícules amb perspectiva LGTBIQ+, i durant la setmana del 12 al 18 de maig, tots els ajuntaments de la Conca d’Òdena hissaran la bandera que representa aquest col·lectiu. Totes les activitats programades són gratuïtes.

Un any més, la Mancomunitat ha dissenyat una agenda centrada en la sensibilització, la prevenció i la visibilització, i convida tota la ciutadania a participar-hi i a donar suport al col·lectiu LGTBIQ+, així com a trencar estereotips i prejudicis envers les identitats no normatives i les orientacions sexuals diverses.

El 17M té els seus orígens en una campanya internacional de 2005 que va rebre el suport de més de 24.000 persones i de les principals associacions internacionals LGBTI+. Durant aquesta campanya es va escollir el 17 de maig per commemorar que el mateix dia de 1990 l’Organització Mundial de la Salut va decidir eliminar l’homosexualitat de la seva classificació internacional de malalties.

L’Agenda d’Actes del 17M, coordinada per la Mancomunitat de la Conca d’Òdena, compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, el “Pacto de Estado contra la Violencia de Género” i el Departament d’Igualtat i Feminisme de la Generalitat de Catalunya. Les activitats són organitzades per la Mancomunitat i les regidories d’Igualtat dels ajuntaments de la MICOD, amb el suport d’altres departaments municipals.

L’agenda completa es pot consultar a través del web: www.micod.cat

Agenda d’activitats

Del 12 al 24 de maig

Exposició de llibres, còmics, contes i pel·lícules amb perspectiva LGTBIQ+

Biblioteca Central d’Igualada

Biblioteca de Vilanova del Camí

Biblioteca Mont-Àgora de Montbui

Biblioteca l’Atzavara d’Òdena

Biblioteca de la Pobla de Claramunt

Del 12 al 24 de maig

TAULA AMB MATERIALS LGTBIQ+

La setmana del 12 al 24 de maig vine al Centre Cívic Nord a buscar material LGTBI: xapes, adhesius, braçalets o collarets. Tindrem literatura especialitzada i un petit expositor.

Lloc: Al Centre Cívic Nord d’Igualada

Ho organitzen: SAI Igualada i Àrea d’Igualtat de gènere de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena

Divendres 16 de maig

CURTMETRATGES I CRISPETES!

Gaudeix d’una tarda de curtmetratges i crispetes on podreu gaudir i reflexionar sobre situacions a vegades imperceptibles que es donen al nostre voltant.

Hora: 17.30 h

Lloc: Espai Jove Can Muscons.

Edat: Dels 12 als 15 anys

Ho organitza: Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Vilanova del Camí.

Dissabte 17 de maig

LECTURA MANIFEST DIA CONTRA LA LGTBIQ+FÒBIA

Hora: 12 h

Lloc: Plaça del Mercat

Ho organitza: Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Vilanova del Camí.

Dimecres 21 de maig

CINEFÒRUM: VESTIDA DE AZUL - Antonio Giménez Rico, 1983. Amb la dinamització de Gerard Aguilera.

Apassionat, cru i veraç documental on sis dones transsexuals relaten en primera persona com són les seves vides a l'Espanya dels anys vuitanta. Sis personatges reals: Lorenzo, René, José Antonio, Paco, Juan i José, i de com i per què es van convertir en Lorena, Renée, Nacha, Eva, Tamara i Jossete, respectivament. Documental de culte, pioner en la visibilització trans en l'Espanya de la transició.

Dedicarem els minuts finals a un debat obert sobre la pel·lícula visionada.

Hora: 18.30 h

Lloc: Centre Cívic Nord, d’Igualada.

Ho organitza: Associació Orgull Anoia

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 11-11-2025 fins 29-11-2025

El control també és violència

Llorenç del Penedès | 07-11-2025 fins 15-11-2025

Teca i Copa

Vilanova i la Geltrú | 07-11-2025 fins 17-11-2025

Elles sí tenen nom

Vilafranca del Penedès | 06-11-2025 fins 16-11-2025

Most Festival 2025

Sitges | 06-11-2025 fins 16-11-2025

11ª Setmana de la Malvasia de Sitges

Vilanova i la Geltrú | 06-11-2025 fins 07-12-2025

Un Mediterrani Viu

Vilanova i la Geltrú | 05-11-2025 fins 15-11-2025

Setmana DNegre VNG

Igualada | 23-10-2025 fins 22-11-2025

Conegudes i reconegudes

Vilanova i la Geltrú | 16-10-2025 fins 27-11-2025

II Cicle de Xerrades Ferroviàries al Museu del Ferrocarril

Olivella | 02-10-2025 fins 29-11-2025

Olivella Vila cuidadora

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.