DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

MÚSICA, CONCERTS, BALLS

18a edició del Vijazz


Aquest divendres Vilafranca del Penedès viurà l’inici d’una nova edició del Vijazz. El festival celebra la seva 18a edició maridant el jazz de grans noms internacionals amb els millors vins i caves del Penedès.

Informació de l'acte

Del 4 al 6 de juliol, hi actuaran Robben Ford / Chris Minh Doky Band, Avishai Cohen Trio i Joe Lovano & Marcin Wasilewski Trio. La música en viu s’acompanyarà amb les referències de vins i caves dels 27 cellers del Penedès que participen a la fira situada a la Rambla Sant Francesc amb una nova carpa per millorar l’experiència dels visitantants. La s’acompanyarà d’estands de menjar, food trucks i un escenari amb actuacions musicals. Una de les novetats d’aquesta edició són les activitats artístiques programades durant els 3 dies de festival: exposicions fotogràfiques, escultòriques, dansa i vídeo art. Durant tot el cap de setmana, també es podran gaudir de les activitats de tastos i maridatges a la Sala de Tast situada a El Casal – Societat La Principal. A més a més, el Vijazz repeteix el Cicle Nous Talents al Centre de Dia Jaume Nicolàs amb concerts d’estudiants de l’ESMUC.


Grans noms del jazz nacional i internacional

Els primers grans noms que trepitjaran l’Escenari Principal del Vijazz seran el guitarrista Robben Ford i la banda del baixista Chris Minh. Una unió que fusiona el blues, el jazz i el funk. La nit de dissabte serà el torn d’Avishai Cohen Trio, una de les veus més distingides del jazz contemporani. El Vijazz 2025 el tancarà una nova trobada entre el dinàmic Marcin Wasilewski Trio i el gran saxo tenor, Joe Lovano. Les actuacions a l’Escenari Principal les completen grans noms com el prestigiós baixista, Vincen Garcia, el compositor, productor i multiinstrumentista, corto.alto, i l’innovador bateria, Makaya McCraven.

En el cicle Elles i el Jazz al Claustre de Sant Francesc hi actuaran Marta Duran Quartet, María Esteban Quintet i Claudia Bardagí, una mostra del gran talent femení dins del panorama jazzístic de l’estat. Les actuacions s’acompanyaran d’una copa d’escumós rosat DOCava. El Centre de Dia Jaume Nicolàs acollirà novament el Cicle Nous Talents, on el públic gaudirà de la virtuositat d’estudiants d’aquest prestigiós centre com Pablo Frías Quartet, Lidia Garcia Quartet, Camila Arana Salazar i Vicente Oliveira Sextet. A l’escenari Joiera Moner de la Rambla Sant Francesc hi actuaran South Side Stompers, Swing Shot Band i sessions de DJ durant tota la fira.


Una gran fira de vins

Enguany la fira de vins i caves repetirà ubicació a la Rambla Sant Francesc. Després de la bona rebuda de l’any passat per part dels visitants del nou format, 27 cellers tornaran a ocupar aquest espai en una carpa de 1200m2 que ha ampliat alçada per millorar el confort i la climatització. Els estands dels cellers participants oferiran els millors vins DO Penedès, caves DO Cava, escumosos Corpinnat i Clàssic Penedès i vins elaborats al Penedès.

L’edició 2025 també comptarà amb el tradicional cicle de tastos i maridatges a El Casal – Societat La Principal que es desenvoluparà durant els 3 dies del Vijazz. Enguany els vins i caves del Penedès es maridaran amb formatges, sushi i ibèrics d’Ametller Origen, creacions gastronòmiques amb el Gall del Penedès com a protagonista o els canelons de Can Caneló. La DO Penedès i la DO Cava també celebraran tastos especials. Una de les novetats d’aquesta edició és el maridatge entre vi, cava i peces audiovisuals. Les entrades estan a la venda a la web del Vijazz.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 16-11-2025

El Pony Pisador EL PONY MENUT

Sant Pere de Ribes | 16-11-2025

1era mostra eno-gastronòmica de Sant Pere de Ribes

Subirats | 16-11-2025

Sabors en Temps de Guerra

Vilafranca del Penedès | 16-11-2025

Caminada per la Serra de Font-rubí

Sant Martí Sarroca | 16-11-2025

Caminada de Sant Martí Sarroca al santuari de Foix

L'Arboç | 14-11-2025 fins 12-12-2025

L’Escola de l’Ateneu Arbocenc

Vilafranca del Penedès | 11-11-2025 fins 29-11-2025

El control també és violència

Vilanova i la Geltrú | 07-11-2025 fins 17-11-2025

Elles sí tenen nom

Vilafranca del Penedès | 06-11-2025 fins 16-11-2025

Most Festival 2025

Sitges | 06-11-2025 fins 16-11-2025

11ª Setmana de la Malvasia de Sitges

Vilanova i la Geltrú | 06-11-2025 fins 07-12-2025

Un Mediterrani Viu

Igualada | 23-10-2025 fins 22-11-2025

Conegudes i reconegudes

Vilanova i la Geltrú | 16-10-2025 fins 27-11-2025

II Cicle de Xerrades Ferroviàries al Museu del Ferrocarril

Olivella | 02-10-2025 fins 29-11-2025

Olivella Vila cuidadora

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.