DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

Fira Mediambiental ECO SANT CUGAT 2025


L'Eco Sant Cugat és un esdeveniment ambiental que té com a objectiu incrementar la conscienciació ciutadana sobre qüestions ecològiques, fomentar la sostenibilitat i instruir els visitants sobre les mesures, tant personals com col·lectives, que es poden adoptar per protegir el medi ambient.

Informació de l'acte

Els actes previs de la fira s’inicien dimarts 23 de setembre amb una xerrada sobre el nou sistema de recollida de residus, i el dijous 25 amb una xerrada sobre la salut i els productes menstruals.

El dissabte 27 de setembre, a partir de les 18.30h seguirem amb la Mostra Audiovisual de Medi Ambient del Penedès, que tractarà sobre els reptes de la vinya, i com la sequera persistent afecta al nostre territori. Comptarem amb persones referents que ens explicaran estratègies innovadores per a la sostenibilitat de la vinya. El mateix dissabte a l’acabar la mostra, gaudirem de música en viu acompanyant una degustació de vins, caves i gastronomia local.

I el diumenge 28 de setembre al llarg del matí, pels carrers del municipi trobarem la fira mercat amb estands i expositors de temàtiques relacionades amb el medi ambient, i entitats i comerços del municipi. També es programen xerrades, tallers i jocs per a tota la família, una trobada de comunitats energètiques, espectacles infantils, una caminada, una bicicletada popular, una passejada guiada per la història del municipi, un tast gastronòmic guiat, una trobada de plaques de cava i música en viu per amenitzar.

Destacats de l’edició 2025:

L’Eco Sant Cugat torna! 23a edició de la Fira, que se celebra ininterrompudament des del 2003. Omple els carrers del municipi amb estand i visitants i converteix Sant Cugat Sesgarrigues en el referent mediambiental de la comarca. Aquest any els actes se centren en diumenge fins a les 15h.

Espai degustació amb música en viu. Tant dissabte com diumenge, gaudeix de música en viu i degusta vins, caves i gastronomia local al Pati del Centre Cívic.

11a Mostra Audiovisual de Medi Ambient del Penedès. Sessió per tractar “Els reptes de la vinya: la sequera persistent al Penedès” a l’Auditori del Centre Cívic, amb projecció de vídeos dels projectes Manso i Carbonflow, que proposen noves estratègies de sostenibilitat davant la sequera. A continuació, taula rodona amb representants del sector per debatre els reptes climàtics i les solucions innovadores per a la vinya.

2a Trobada de Comunitats Energètiques de la Vegueria Penedès. Jornada de la xarxa territorial de Comunitats Energètiques de la Vegueria Penedès per compartir experiències, recursos i reptes, tot impulsant la transició energètica des de la proximitat i la intercooperació.

Tast enogastronòmic guiat per Caram Caram. Per gaudir de l’art dels productors artesanals amb aquest tast de vins ecològics i productes compromesos amb el medi ambient. Gaudeix d'una experiència única que combina sabor, consum responsable i suport a l’economia local i circular. Aquesta activitat requereix inscripció prèvia.

Passejada guiada per la història de Sant Cugat. Per descobrir la història del municipi, on visitem el Forn Exposició Rural, amb eines i oficis tradicionals, i la Fresquera, dedicada a la conservació dels aliments. El recorregut inclourà el casc antic del poble i acabarà amb un brindis de vi local. Activitat amb inscripció prèvia.

Tots les activitats es desenvoluparan als carrers del municipi. Per a més informació, podeu visitar la web de la fira: www.ecosantcugat.cat

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 19-09-2025 fins 12-10-2025

El pinyol o l’art de perdre cada dia

Vilanova i la Geltrú | 19-09-2025

La mobilitat a debat

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.