PUBLICITAT
FIRES I FESTES
PUBLICITAT
La regidora de Turisme i Cultura, Judith Vidal, s'ha mostrat satisfeta perquè enguany La Fira reunirà més parades que mai "comptarem amb gairebé una cinquantena de parades d'artesania, entitats, menjar i beure. A més, hem preparat activitats per a tota la família durant tot el dia, serà una jornada festiva i plena d'alegria". La regidora ha volgut recordar que "és una jornada especial per gaudir de les més de 30 obres d'art urbà que decoren la nostra vila i que incorporen realitat augmentada".
A partir de les 10h i durant tot el dia, la plaça de l'Església acollirà la Fira d'entitats i artesania i la mostra de comerços bisbalencs. Hi haurà degustació de vins i menjar. A partir de les 10h i fins a esgotar existències es podrà participar en la Tómbola que organitza la Parròquia de l'Església de Santa Maria de la Bisbal. Paral·lelament, les puntaires de tota la comarca participaran en la trobada organitzada des de l'Associació de Puntaires de la Bisbal del Penedès.
La inauguració de la Fira es farà a les 10:45h a la plaça de l'Església i anirà a càrrec de Mònica Sales, diputada al Parlament de Catalunya; i Agnès Ferré, alcaldessa de la Bisbal del Penedès. Tot seguit, començarà la mostra de balls populars amb la participació dels Geganters i Grallers de la Societat i el Ball de Panderetes, un element que es va incorporar al seguici popular el passat mes d'agost, en la darrera Festa Major.
Entre les 10:30h i les 14:00h hi haurà jocs de justa gegants i tradicionals per a petits i grans i un taller per pintar dibuixos amb motius relacionats amb la vila de la Bisbal a la plaça Major. En paral·lel, des de les 11:30h i fins a les 14h es podran fer passejos a cavall des de l'Ajuntament de la Bisbal del Penedès fins a la plaça Sant Jordi.
A les 17h la plaça Major serà l'escenari de l'espectacle teatral i musical "AKWLABA, cançons i contes africans" de Rah-mon Roma. Es tracta d'un espectacle que gira al voltant de quatre contes de tradició oral que entrellacen un munt de cançons de les ètnies de l'Àfrica de l'oest i que inclouen aspectes màgics, fets extraordinaris, línies dramàtiques, continguts ètics d'una gran humanitat, pinzellades còmiques i molt més.
A partir de les 17.45h, la plaça de l'Església es convertirà en un Room Escape (inscripció prèvia). I més tard, a les 19h, la plaça de l'Església s'omplirà de música amb Dolça Prat i Marc Cros que acompanyaran el maridatge de productes del restaurant Ull de Llebre, oli Torclum, la pastisseria Mago, l'obrador Ghedina i els vins de l'Apical (venda anticipada de tiquets).
La Fira de la Bisbal del Penedès va néixer l'any 1870, quan l'Ajuntament va convocar els veïns del poble a una sessió extraordinària per debatre si es decidia fer cas a “las muchas reclamaciones que en diferentes épocas se habían presentado á las corporaciones municipales reproducidas à la actual, al efecto de establecer en esta población una feria anualmente”. Podeu conèixer la història de la Fira a través de la Píndola Bisbalenca que va redactar l’historiador local Jordi Ferran durant la pandèmia de Covid-19. Per accedir-hi, feu clic aquí.
ACTIVITATS QUE REQUEREIXEN INSCRIPCIÓ:
Per participar en el Room Escape: per correu electrònic a judith@bisbalpenedes.com, al telèfon 616 16 22 53 o al Whatsapp 684 416 843. Inscripcions individuals o per equips. A partir de 12 anys.
Tiquets per al maridatge: presencialment a l'Espai Torclum (plaça Pau Casals, 5) o a https://torclum.com/la-fira-maridatge/. Preu 25€. Inclou: empedrat de bacallà, poma, condiment d'oli d'oliva amb taronja i perles d'oli, caneló de rostit amb salsa de ceps i condiment d'oli d'oliva amb tòfona, calamar farcit de verduretes escalivades i condiment d'oli d'oliva amb alfàbrega i cake de cítrics de taronja i gelat de mandarina amb oli Torclum. Els vins que acompanyaran l'àpat són: Vividors del vi (blanc, 2024), Pararoques (negre, 2023), Methòdic (Xarel·lo vermell, 2024) i Ancestral Coll de la Sitja (escumós, 2023).
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT