DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

50è aniversari del Drac d’Olivella


El pròxim dissabte 18 d’octubre, Olivella viurà un acte excepcional amb motiu del 50è aniversari del Drac d’Olivella, una de les figures més emblemàtiques del bestiari festiu local.

Informació de l'acte

La Trobada de Dracs Històrics del Garraf portarà al municipi els dracs més antics i rellevants de la comarca, en una cita única que permetrà gaudir d’una experiència mai vista fins ara.

Un acte singular que uneix història, foc i festa

Aquest esdeveniment mostra la importància del bestiari festiu del Garraf i destaca per la complexitat que comporta reunir les peces originals, moltes de les quals estan inactives i només participen habitualment les seves rèpliques.

Per això, aquesta trobada vol ser del tot única i diferencial, on tothom qui la visqui en primera persona la recordi com una aposta trencadora, ja que no s’ha plantejat cap acte similar del qual se’n tingui constància.

Colles convidades

Drac de Sitges – ‘La Fera Foguera’
Drac de Ribes – ‘El Drac Tres Caps de Sant Pere de Ribes’
Drac de Vilanova i la Geltrú – ‘El Drac del Nona o del Cap Tort’
Drac de La Geltrú – ‘El Drac Tigre del barri de La Geltrú’

Programació de l’acte

17.00 h – Recepció de les colles convidades al Centre Cultural i Recreatiu ‘La Sala’
18.00 h – Plantada dels Dracs Històrics a la Plaça de la Parròquia de Sant Pere i Sant Feliu
18.30 h – Reunió de caps de colla al Centre Cultural i Recreatiu ‘La Sala’
19.00 h – Parlaments i entrega de recordatoris a la Plaça de la Parròquia
19.45 h – Tots a lloc! Reunió de totes les colles a la Plaça de la Parròquia
20.00 h – Cercavila de Foc pels carrers i places del casc antic d’Olivella
21.00 h – Encesa Conjunta al Carrer Major
A l’acabar – Sopar al Carrer Sant Isidre i fi de festa amb DJ’s a la Plaça de la Parròquia

L’Ajuntament d’Olivella anima a tothom a gaudir d’aquesta jornada de cultura popular i tradició festiva, on el foc i la història dels dracs seran els protagonistes.
 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sant Sadurní d'Anoia | 28-08-2026 fins 19-09-2026

11a edició de La Verema del Cava

Igualada | 28-08-2026 fins 30-08-2026

Festival Encambra’t

Vilafranca del Penedès | 27-08-2026 fins 01-09-2026

Festa Major de Vilafranca del Penedès

Cubelles | 27-08-2026 fins 30-08-2026

Cubelles Noir 2026

Vilafranca del Penedès | 22-08-2026 fins 28-08-2026

El Ball de les Gitanes culmina el 25è aniversari
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.