DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Presentació del llibre '40 segons'


Lurdes Quintero presentarà aquest dijous a Vilafranca el llibre “40 segons”, una anàlisi social i política del suïcidi Per a l’autora, el suïcidi, que ja és la principal causa de mort entre els joves, té molt a veure amb la precarietat material, la soledat i la violència estructural del sistema capitalista

Informació de l'acte

La presentació, organitzada pel Turó Salut Mental Associació de Familiars i Amics i La Cultural Llibreria, tindrà lloc dijous, dia 27 de novembre, a les 7 del vespre, a la sala d’actes de l’Escorxador

L’activista i mediadora de conflictes, Lurdes Quintero (Molins de Rei, 1981), presentarà dijous, dia 27 de novembre, a les 7 del vespre i a la sala d’actes de l’Escorxador, el llibre escrit conjuntament amb Marina Barberà (Valls, 1996), 40 segons. Les ganes de morir en la societat capitalista (Editorial Tigre de paper, 2025), un recull de deu relats de persones marcades pel suïcidi.

De fet, el títol fa referència a una estadística realment esfereïdora: cada 40 segons mor una persona per suïcidi al món. A la presentació, organitzada pel Turó Salut Mental Associació de Familiars i Amics i La Cultural Llibreria, comptarà amb la participació de Foix Giralt, directora de Serveis del Turó que serà l’encarregada de fer la glossa del llibre.

Deu relats
 

Més de cinc-centes persones es van llevar la vida l’any passat a Catalunya, una xifra molt elevada si tenim en compte que la mort autoinfringida és la principal causa de mort entre els joves. Tradicionalment, el suïcidi s’ha intentat estigmatitzar i s’ha tendit a atribuir-lo a decisions estrictament individuals relacionades, la majoria de les vegades, amb la salut mental dels individus. En aquest sentit, el llibre de Lurdes Quintero i Marina Barberà posa l’accent en les causes socials i polítiques del suïcidi a través de deu relats de persones, la majoria anònimes.

Per a les autores de 40 minuts, el sistema capitalista amb els seus valors basats en la competitivitat i l’individualisme, la precarietat material, la soledat i la violència quotidiana afecten la salut mental dels ciutadans i, d’una manera més intensa, a les persones més vulnerables. D’aquesta manera, Quintero i Barberà posen el focus de la seva reflexió en els condicionats socials com ara la pressió en els llocs de treball o la manca d’habitatge. Així, en un treball que combina narrativa, testimoni i il·lustració –una mena d’assaig gràfic-, les autores plantegen alternatives basades en la creació de xarxes comunitàries i el suport mutu com a fórmules de prevenció del suïcidi, sense perdre de vista que la raó de fons de tot plegat són les desigualtats socials.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 27-11-2025

Presentació del llibre '40 segons'

Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 fins 02-01-2026

GLOPS Biennal d’Art Jove

Sant Sadurní d'Anoia | 22-11-2025 fins 30-11-2025

Festa Major de Sant Sadurní d'Anoia 2025

Vilanova i la Geltrú | 20-11-2025 fins 12-12-2025

Vilanova i la Geltrú homenatja Joan Magriñà

Sitges | 15-11-2025 fins 06-12-2025

La doctora del sexe i l'amor

L'Arboç | 14-11-2025 fins 12-12-2025

L’Escola de l’Ateneu Arbocenc

Vilafranca del Penedès | 11-11-2025 fins 29-11-2025

El control també és violència

Vilanova i la Geltrú | 06-11-2025 fins 07-12-2025

Un Mediterrani Viu

Vilanova i la Geltrú | 16-10-2025 fins 27-11-2025

II Cicle de Xerrades Ferroviàries al Museu del Ferrocarril

Olivella | 02-10-2025 fins 29-11-2025

Olivella Vila cuidadora

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.