DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

TEATRE, DANSA I ARTS ESCÈNIQUES

‘Meow & forever’, l’opera de l’ESMUC que normalitza la cultura Queer


Diumenge 1 de debrer, a les 18:30h, dins del cicle de Lírica Ribes del Centre Parroquial, la Bottega d’opera de l’ESMUC presenta 'Meow and forever', òpera escènica en un sol acte de la compositora nord-americana Jodi Goble (2023), amb llibret de Basil Considine. Presentada escènicament per primera vegada el 2024 a San Francisco (Califòrnia, EUA), amb aquesta producció, Ribes acull l’estrena absoluta del títol al continent europeu.

Informació de l'acte

El tema central gira entorn de l’amistat i el queer romance: una obra actual, que normalitza i visibilitza la llibertat en la diversitat sexual i de gènere. La història s’endinsa en el món de les cites després de la universitat. Bailey es deixa endur per un romanç vertiginós amb l’Asha, tot descurant les seves altres obligacions… inclosa la seva millor amiga, l’Alex. Un drama que és observat amb una barreja de perplexitat i diversió pels gats de la Bailey, en Chester i la Nala, que tenen les seves pròpies prioritats i s’interposen entre les escenes i la música.

La Bottega d’opera és un projecte formatiu i creatiu que ofereix als estudiants de l’Escola l’oportunitat de participar en la producció integral d’una òpera. Enguany combina cinc veus femenines: Aitana Torrijo (Bailey), Tània Matas (Alex), Aroa Lola Minerva (Asha), Maria Juste (Nala) i Alejandra Cabello (Chester); acompanyades de petita orquestra: Clàudia Bonet (violí), Miquel Felip i Peig (viol·loncel), Inés Cantos (flauta), Georg Kellerer (clarinet) i Toni Jaén (piano). Tot comptant amb la direcció musical del mestre Salvador Brotons, la direcció escènica de Lucia Del Greco, l’escenografia de Roger Badia, i l’acompanyament de la professora de cant de l’escola, Mireia Pintó, com a preparadora vocal de les solistes. L’acte comptarà amb una presentació musical d’Andreu Miret, director artístic de Lírica Ribes, junt amb l’actriu Marina Julman com a rapsoda d’una selecció poètica d’autors del s.XX-XXI de la literatura catalana que han escrit sobre l’amor a través de les perspectives de gènere i els drets LGTBIQ+. Aquesta obertura donarà pas a l’òpera que es desenvoluparà al llarg de 45 minuts, sense pausa.

Després de Cendrillon de Pauline Viardot (2022) i Un Avvertimento ai Gelosi de Manuel García (2023), Meow and forever es converteix en el tercer títol de Bottega d’opera que arriba a Sant Pere de Ribes per cloure la festa major de Sant Pau. Aquesta vegada assolint la fita d’esdevenir una estrena europea amb una obra contemporània que ha creuat l’Atlàntic per quedar’s-hi.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 19-05-2026 fins 11-06-2026

XXXII Cicle de Projeccions de Muntanya del CEP

Vilafranca del Penedès | 19-05-2026 fins 23-05-2026

50è aniversari de La Bressola

Vilanova i la Geltrú | 15-05-2026 fins 28-06-2026

La fàbrica transparent

El Vendrell | 15-05-2026 fins 15-06-2026

La força del silenci

Vilanova i la Geltrú | 15-05-2026 fins 15-06-2026

La importància de l’invisible. Inma González

Cubelles | 14-05-2026 fins 31-05-2026

Del Penedès als camps d’extermini nazis

Sitges | 12-05-2026 fins 30-05-2026

Mes del Comerç Just

Vilafranca del Penedès | 11-05-2026 fins 24-05-2026

22a Festa de les Persones Grans

Igualada | 11-05-2026 fins 23-05-2026

Dia Internacional contra la LGTBIfòbia

Sant Pere de Ribes | 08-05-2026 fins 31-05-2026

+Qarts 2026

Vilafranca del Penedès | 07-05-2026 fins 28-05-2026

Dijous de Vi

Vilafranca del Penedès | 17-04-2026 fins 20-05-2026

Pulsions universals

Avinyonet del Penedès | 17-04-2026 fins 30-05-2026

Microvi 2026

Sitges | 11-04-2026 fins 31-05-2026

M’agradaria escriure’t una postal
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.