Vegueria del Penedès

EXCURSIONS, SORTIDES

Visita guiada "Olèrdola, la ciutat medieval del segle XI"


Aquesta visita descobrirà tots els elements patrimonials que formaven part de la ciutat d'Olèrdola. Dins el recinte fortificat medieval, visitarem les tres àrees que estructuraven l'espai de la ciutat: el castell al cim; més avall l'àrea sacra amb l'església i la necròpolis, que recentment excavada i restaurada han aportat nova informació al coneixement d'Olèrdola.

Informació de l'acte

OLÈRDOLA, LA CIUTAT MEDIEVAL DEL SEGLE XI. (Sortida a les 11,00 h).
Visita comentada per a tothom. Durada: 1,5 hores
Aquesta visita descobrirà tots els elements patrimonials que formaven part de la ciutat d’Olèrdola. Dins el recinte fortificat medieval, visitarem les tres àrees que estructuraven l'espai de la ciutat: el castell al cim; més avall l'àrea sacra amb l’església i la necròpolis, que recentment excavada i restaurada han aportat nova informació al coneixement d’Olèrdola. Caminarem fora de les muralles per descobrir part de l'extensió de la civitas, el bell mig de l’espai natural d’Olèrdola, fins arribar al conegut indret del Pla dels Albats. Us explicarem com al llarg dels segles X i XI, el castrum d'Olèrdola tingué un destacat paper en el control i defensa del sud de la Marca Hispànica, la frontera entre cristians i musulmans. El seu terme abarcava gran part de les actuals comarques penedesenques i n'era la capital. Mentre passegem entre les restes aqueològiques i gaudim de les panoràmiques del Parc us recordarem un capítol destacat d’Olèrdola a la història de Catalunya al segle XI, quan Mir Geribert, senyor d’Olèrdola i gran magnat de la frontera, s’autoproclamà Prínceps d’Olèrdola.

Cal fer reserva prèvia.
Informació i reserves: TRÍADE (serveis culturals), tel. / fax: 93 817 28 68,
info@triadecultural.com o www.triadecultural.com

Avui al Penedès

Òdena | 16-06-2025 fins 05-07-2025

Dia de l’Orgull LGTBI a la Conca d'Òdena

Vilafranca del Penedès | 16-06-2025 fins 12-07-2025

Festivalet EVA354

Vilafranca del Penedès | 12-06-2025 fins 30-06-2025

El Bosc de la Imaginació – De la Sequera a l’Esperança

Vilanova i la Geltrú | 12-06-2025 fins 30-06-2025

Transicions i Festa. Del Carme a Sant Pere

Sitges | 07-06-2025 fins 26-07-2025

Concerts de Mitjanit

Vilafranca del Penedès | 06-06-2025 fins 22-06-2025

Articulacions 2025

Sitges | 06-06-2025 fins 22-06-2025

"Dues Mirades" de Rosa Orero

Vilanova i la Geltrú | 03-06-2025 fins 06-07-2025

Festes de Sant Pere

Vilafranca del Penedès | 15-05-2025 fins 28-06-2025

Ressonàncies de l’artista vilafranquí Marc Laguna Salvadó
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.