18-10-2004 23:40
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Quants pares demanaven al seu fill de deu anys que fos pelegrí, bohemi i somiador, durant els anys 60? I quantes mares estaven disposades a que el seu únic descendent disfrutés del sexe lliure dels 70 a lhabitació del costat? Desgraciadament, ambdós interrogants poden traslladar-se a lactualitat compartint resposta: molt pocs. Potser per això, la llibertat, i sobretot laprenentatge propi del nen que es converteix en home a base de prendre decisions és una de les constants de la darrera pellícula dAdolfo Aristarain. Amb Roma, el director argentí rendeix homenatge a la seva mare a través duna història damor de caràcter autobiogràfic que toca la fibra; senzill, intelligent, i molt tendre, el film compta amb Juan Diego Botto, José Sacristán i la meravellosa actriu argentina Susú Pecoraro en els papers principals. Resulta impossible imaginar-se un repartiment més encertat per a una pellícula que fa de la quotidianitat una autèntica oda, on res ni ningú és mediocre, i els triomfos són sempre petits, però únics. El respecte amb el que Aristaráin sapropa als seus personatges, sense jutjar-los, és un dels màxims atractius dun llargmetratge lent, que porta a lespectador a una Argentina en plena revolució política. Mitjançant el veterà escriptor Joaquín Góñiz, el director plasma les diferents formes dafecte al llarg duna vida: lamor als amics, a les noies, a la feina... Cap dells, però, són incapaços de superar lamor duna mare pel seu fill a la pellícula. Segons el pare del protagonista, qualsevol riu és vàlid per escoltar problemes i emportar-sels; Roma potser no fa màgia, però fa navegar lespectador en un trajecte tant i tant conmovedor, que converteix els seus 155 minuts de durada en un tres i no res. Increïble.
PUBLICITAT
PUBLICITAT