JARDINS DE TERRAMAR
26-07-2022 Última revisió: 27-07-2022 8:29
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El Festival Jardins Terramar s’inaugura aquest dijous 28 de juliol amb Joan Dausà. El compositor i cantautor santfeliuenc anuncia una “eufòrica sorpresa” en forma de col·laboració amb la guanyadora del programa de TV3 Eufòria, la Mariona, per obrir un certamen que torna a portar a Sitges cites tan ineludibles com Joan Manuel Serrat i Rosario – amb actuacions ajornades d’edicions anteriors–. També hi seran el Duo Dinàmico, Álvaro Soler, Nil Moliner, els Stay Homas, Rozalén i Vanesa Martín, que se sumen a la resta del cartell, amb les bandes tribut Brothers in Band i God Save The Queen; els mítics Hombres G i El Pot Petit per a un públic més familiar.
L’espectacularitat de Joan Dausà traspassa escenaris i vinils. Sempre de bon humor, tot i el tràfec d’una intensa gira, a les xarxes s’ha convençut de la crida que Joan Manuel Serrat (que actua divendres i va exhaurir en pocs dies totes les entrades) fa al seu costat en les banderoles que vesteixen tot Sitges i part important de la comarca: “El mestre demana silenci, que això és a punt de començar i per a mi és tot un privilegi ser al seu costat”.
L’autor de l’èxit Queda’t així, confessa que li agrada i li representa un repte la seva nova visita a Sitges: “Hi vaig ser una volta al Prado i una altra al mateix Terramar, coincidint amb Els Amics de les Arts; ara és diferent, som nosaltres i és l’acte inaugural”.
No hi serà sol. A l’escenari –fidels i en cos i ànima– hi seran Dídac Fernàndez, bateria; Miquel Sospedra, baix; Anaïs Vila, guitarra i teclats i Florenci Ferrer, també guitarra i teclats, a més de ser un dels productors de Dausà. “Els músics de la banda són el cos i ànima d’un directe que fem per gaudir-lo”.
Amb Dausà hi juga tot a favor: la proposta musical, que arriba amb un registre estiuenc per escoltar, cantar, ballar o saltar –es recomana calçat “emocionalment adequat”– i la proposta més íntima, que és una invitació a la reflexió des de “la veritat emocional”, una recepta que va aprendre en la seva formació com a actor i que li ha permès una excel·lent connexió amb el públic allí on va i que no és fruit tampoc de l’atzar, si no d’una trajectòria amb diversitat de reconeixements i molta diversió.
En el seu darrer treball ho deixa ben palès des del títol: Ho tenim tot; i és que només quan s’ha perdut quelcom es reivindica el valor de quant la vida ens posa davant, darrere o de costat, “per ensenyar que l’existència pot ser més lleugera”, afirma. ¿Qui no ha perdut una persona, un objecte més material o una oportunitat? Dausà és el mestre de l’enginy que tot ho fa possible i és un bon començament per a un festival que s’allarga fins al 13 d’agost amb una cloenda a càrrec de l’humor de Tricicle, amb la nova proposta escènica de Carles Sans.
PUBLICITAT
PUBLICITAT