Vegueria del Penedès

RODALIES

Indignació entre els usuaris afectats pel descarrilament del tren a Sitges: "Porto una hora per fer una parada"


ACN/ Albert Hernàndez Vilanova i la Geltrú

16-08-2023 21:28

Els passatgers que agafen tren o bus a Vilanova i la Geltrú es queixen de manca d'informació i planificació

Indignació entre els usuaris afectats pel descarrilament del tren a Sitges. ACN

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Els viatgers afectats pel descarrilament d'un tren Talgo aquest dimarts a l'estació de Sitges han expressat la seva indignació amb el transport alternatiu: "Porto una hora per fer una parada". És el cas de Cristina Millán, que ve de Cubelles i va a l'Hospital de Bellvitge, a l'Hospitalet de Llobregat. Fa cua a l'estació de Vilanova i la Geltrú per agafar un autobús que la dugui a Castelldefels (Baix Llobregat) i torni a reprendre la marxa per la xarxa ferroviària. Una altra de les queixes generalitzades ha estat falta d'informació, més enllà dels punts afectats, i una mala organització per afrontar la situació en un dia feiner, encara que sigui en període estival.

Mentre no hi hagut circulació de combois entre Vilanova i Castelldefels, Renfe ha habilitat autobusos llançadora per connectar les dues localitats, amb parada a Sitges, en direcció Barcelona i també cap a Tarragona. Així, a la capital del Garraf s'han concentrat els passatgers per dirigir-se en ambdós sentits i la majoria han coincidit en la poca previsió per absorbir amb fluïdesa els usuaris. Cristina Millán considera que ha estat "insuficient".

Mariona Echevarria, procedent de Tarragona i que es dirigeix cap a Barcelona, s'ha queixat de no disposar d'informació, "només era als panells i si anaves ràpid no te n'adonaves" i ha rematat, "tampoc a l'interior dels vagons. En arribar a Vilanova no sabíem si seguia o no".

En la mateixa línia s'ha expressat Dídac Teixidor que va de Segur de Calafell (Baix Penedès) i va a la capital catalana, "la informació no corre gaire". El fet de venir de la població costanera té l'opció d'agafar l'R4 "però també hi ha incidències i no hi ha més remei. Això de Renfe és incidència dia sí i dia també". Silvana Casas és una usaria de l'R2 Sud perquè treballa a Barcelona i ha dit que "cada dies és un problema, hi ha endarreriments i és impossible arribar a l'hora".

Restabliment parcial del tren

Rodalies ha informat que la circulació de trens s'ha restablert per una via entre Vilanova i la Geltrú i Garraf. Tot i així, la companyia ferroviària manté el servei de busos per facilitar el trasllat, i així serà fins a la reparació total de la via. Tal com ha precisat, el transport ferroviari serà ara el prioritari.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.