DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

TEMPORAL

Protecció Civil activa l'alerta del pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses divendres


Redacció Igualada

01-08-2024 16:03

Els xàfecs podran anar acompanyats de tempesta, aparat elèctric, fortes ratxes de vent i localment de pedra

Protecció Civil activa l'alerta del pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses divendres. EIX

Protecció Civil de la Generalitat hem activat aquest migdia l’alerta del Pla especial d'emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT) per la previsió de pluges demà divendres a partir del migdia a gairebé tot el territori i que poden ser més intenses a les comarques del Pirineu, Prepirineu i Catalunya Central.

Segons les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), les precipitacions podran superar els 20 l/m2 en 30 minuts a molts punts de Catalunya i especialment a les comarques del Pirineu i Prepirineu, Catalunya Central i la Terra Alta. A les comarques del Bages, Berguedà, Lluçanès i Ripollès, es podrien superar els 40 l/m2 en 30 minuts.

Els xàfecs podran anar acompanyats de tempesta, aparat elèctric, fortes ratxes de vent i localment de pedra.

Tingueu ben presents els consells davant fortes pluges que podeu trobar a interior.gencat.cat/inundacions

-Cal evitar els desplaçaments en vehicle i aparcar en rieres o punts subterranis inundables. No s’han de creuar mai rius o rieres si baixen amb aigua, sobretot a les zones on s’esperen intensitats i acumulacions més importants.
-Cal circular preferentment per les rutes principals i les autopistes, moderar la velocitat i mantenir les distàncies de seguretat.
-Si us sorprenen precipitacions a la muntanya, dirigiu-vos a punts enlairats que estiguin lluny dels marges de rius i de les lleres de barrancs, rambles o torrents.
-Si us sorprenen precipitacions importants quan sou a casa: no baixeu a les zones inundables com ara el soterrani, el garatge, etc.; no deixeu fora objectes o mobles que l'aigua pugui arrossegar; poseu els animals domèstics, els aliments, l'aigua potable, els documents importants, els objectes de valor i, sobre tot, els productes perillosos (com ara verí per a les rates, dissolvents, etc.) en llocs alts i protegits.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.