Vegueria del Penedès

CONSORCI SANITARI

L'hospital de Sant Camil fa la primera detecció i extracció de còrnies i teixits


Redacció Sant Pere de Ribes

14-11-2024 16:13

El passat mes de juny, el CSAPG va posar en marxa el Programa de detecció de potencials donants de còrnia, autoritzat per l'Organització Catalana de Trasplantaments

L'hospital de Sant Camil fa la primera detecció i extracció de còrnies i teixits. CSAPG

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf (CSAPG) va fer ahir la primera detecció i extracció de còrnies i teixits. El passat mes de juny, el CSAPG va posar en marxa el Programa de detecció de potencials donants de còrnia, autoritzat per l'Organització Catalana de Trasplantaments (OCATT). Aquest té l’objectiu d’identificar a potencials donants i alhora conscienciar a la població de què al final de vida tothom pot ser-ho, ajudant així a altres persones que ho necessiten.

En aquesta ocasió es van realitzar dos tipus de donacions: una de còrnies i una altra de multiteixits (pell, musculoesquelètic, ulls i vàlvules  cardíaques). Per fer-ho es va comptar amb l'ajuda de l’equip d’extracció del Banc de Sang i Teixits (BST), que van ser els encarregats de fer l’extracció al quiròfan de l’Hospital Residència Sant Camil.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.