Vegueria del Penedès

MOBILITAT

ERC-100xCent Vilafranca inicia una recollida de signatures per portar Renfe davant la Sindicatura de Greuges


ERC Vilafranca Vilafranca del Penedès

08-05-2025 13:16

En defensa d’uns trens dignes

Roda de premsa d'ERC Vilafranca. Eix

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Davant la situació insostenible del servei de Rodalies a la línia R4, ERC-100xCent Vilafranca ha iniciat una campanya de recollida de signatures per portar Renfe davant la Sindicatura de Greuges de Catalunya. L’objectiu és denunciar el mal servei crònic que pateixen els usuaris de Vilafranca i el Penedès.

La línia R4 és la que acumula més incidències de tot Catalunya, amb afectacions constants que han arribat a paralitzar parcialment la xarxa durant setmanes. El passat mes de maig, un robatori de coure a Montcada Bifurcació va deixar fora de servei gran part de la xarxa, i la R4 encara arrossega afectacions greus. Durant aquest 2025, i anys anteriors, la R4 sud ha patit talls que han impactat de forma clara al dia a dia de la ciutadania. Sense anar més lluny, caldrà repetir les obres per instaurar el tercer fil per un error d’Adif.

L’Estat incompleix les inversions

Tot i les promeses del govern espanyol, les inversions no s’executen al ritme anunciat. El Pla de Rodalies 2020-2030 preveu una inversió total de 6.300 milions d’euros, però fins ara només s’han executat aproximadament 2.000 milions, i d’aquests, Adif n’ha executat 1.414 milions

El 2024 es va anunciar una inversió “rècord” de 607 milions d’euros, però els resultats no es reflecteixen en la qualitat del servei.

El portaveu d’ERC-100xCent Vilafranca, Pere Sàbat, ha denunciat que “la situació és insostenible i injusta per a la ciutadania del Penedès. No podem continuar patint retards, cancel·lacions i un servei indigne mentre es fan grans anuncis d’inversions que no arriben. Exigim un servei ferroviari digne, segur i puntual per a Vilafranca i tota la comarca”.

En defensa d’uns trens dignes

Sàbat ha recordat que ERC-100xCent Vilafranca ha estat al capdavant de totes les reivindicacions relacionades amb Rodalies, presentant mocions, reunint-se amb responsables institucionals i exigint millores constants. “Ara fem un pas més i portarem aquesta denúncia a la Sindicatura de Greuges, perquè la veu de la ciutadania sigui escoltada i es prenguin mesures reals”, ha conclòs.

La recollida de signatures s’iniciarà aquesta setmana a diversos punts de Vilafranca.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.