EIX DIAGONAL
11-05-2025 21:37
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha adjudicat obres per valor de gairebé 7 milions d’euros per millorar la xarxa de camins agrícoles i construir noves vies ciclistes a l’entorn de la carretera C-15 (Eix Diagonal), entre Vilafranca del Penedès i Sant Pere de Riudebitlles. Els treballs s’iniciaran aquesta primavera i s’executaran en un termini d’entre cinc i deu mesos, en funció del tram.
L’actuació, segons ha explicat la consellera Sílvia Paneque, vol garantir la seguretat i convivència entre vehicles agrícoles, bicicletes i vianants, facilitant alhora tant la mobilitat del sector agrícola com la mobilitat activa i sostenible. A més, el projecte contribuirà a consolidar la xarxa cicloturística del Penedès i millorar la connectivitat local dels municipis de l’àmbit.
Una intervenció de 11,5 quilòmetres i quatre trams
Les obres afectaran 11,5 km de recorregut, dividits en quatre trams diferenciats, amb actuacions que combinen l’aprofitament de vials existents, ampliacions de plataforma i la construcció de nous trams per a bicicletes i vianants:
Vilafranca del Penedès – La Granada (2 km)
Amb un pressupost d’1,1 MEUR i una durada prevista de 5 mesos, es crearà un nou carril bici al costat nord de la C-15 i una vorera exclusiva per a vianants entre Vilafranca i la Granada.
La Granada – Puigdàlber (3,4 km)
El tram inclou voreres i carril bici al voltant del polígon de la Teuleria, amb una configuració mixta de vial 2-1 i millores al ferm. El cost serà d’1,5 MEUR i s’executarà en 5 mesos.
Puigdàlber – Sabanell (1,5 km)
Inclou la construcció de dues noves rotondes a la C-15 per millorar els enllaços, una passarel·la sobre el torrent de Sabanell i la segregació del carril bici en certs trams. Pressupostat en 2 MEUR, amb una durada de 10 mesos.
Sabanell – Sant Pere de Riudebitlles (4,5 km)
Es construirà un nou tram de carril bici, s’habilitarà una zona d’aparcament i una àrea de descans. El tram s’executarà en 6 mesos amb un pressupost de 2,3 MEUR.
Camins segurs i sostenibles
El projecte contempla dos tipus de vials: uns amb circulació segregada entre bicicletes i vehicles motoritzats, i altres amb configuració compartida 2-1, adaptada als diferents usos. També s’hi inclouen actuacions complementàries de senyalització, abalisament i instal·lació de barreres de seguretat.
Amb aquesta actuació, el Govern de la Generalitat aposta per una mobilitat més sostenible i integrada amb el territori, tot millorant les condicions de circulació per a la pagesia i fomentant l’ús de la bicicleta en un dels corredors més transitats del Penedès.
PUBLICITAT
PUBLICITAT