PUBLICITAT
TEMPORAL
16-10-2025 16:35
La Generalitat ha mantingut en alerta el Pla Especial d’Emergències per Inundacions de Catalunya (INUNCAT) davant la previsió de pluges intenses a partir d’aquest dijous migdia i fins divendres al vespre. L’episodi afectarà principalment les comarques del litoral, prelitoral i Prepirineu Oriental, on es podran superar els 20 litres per metre quadrat en només 30 minuts.
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), les precipitacions començaran avui migdia i s’allargaran fins divendres al vespre, amb xàfecs sovint acompanyats de tempesta i localment de calamarsa. De matinada, les pluges podrien afectar el litoral des de les Terres de l’Ebre fins al Baix Llobregat, i a partir del migdia es podrien reactivar en qualsevol punt del litoral, prelitoral, Catalunya Central i comarques de Girona.
Protecció Civil recorda extremar la precaució en la mobilitat i les activitats a l’exterior i recomana evitar travessar rius, rieres i barrancs, així com acostar-se a zones inundables.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT