DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONSORCI DE PROMOCIÓ TURÍSTICA

La Ruta del Vi del Penedès llança la campanya “Ambaixadors de la gastronomia del Penedès”


Redacció Vilafranca del Penedès

29-10-2025 8:50

Núria Sala: 'Els restauradors són els millors ambaixadors del nostre territori: transmeten amb autenticitat la passió, la tradició i la innovació que defineixen la nostra cuina'

La Ruta del Vi del Penedès llança la campanya “Ambaixadors de la gastronomia del Penedès”. Consorci de Promoció

Coincidint amb la designació de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, la Ruta del Vi del Penedès ha posat en marxa la campanya “Ambaixadors de la gastronomia del Penedès”, una iniciativa destinada a reconèixer i projectar els restauradors del territori com a principals representants dels valors, productes i tradicions culinàries penedesenques.

La campanya, amb el suport de la Diputació de Barcelona, dona veu als cuiners i restauradors a través de peuques peces audiovisuals, on expliquen la seva trajectòria, filosofia culinària i vinculació amb els productes locals.

“Els restauradors són els millors ambaixadors del nostre territori: transmeten amb autenticitat la passió, la tradició i la innovació que defineixen la nostra cuina”, destaca Núria Sala, directora del Consorci de Promoció Turística del Penedès, que gestiona la Ruta del Vi.

Cada ambaixador presenta una recepta representativa del seu restaurant, elaborada amb productes del territori com el Gall del Penedès amb Indicació Geogràfica Protegida (IGP), símbol de qualitat i tradició gastronòmica de la comarca.

Els restaurants participants són:

El Cigró d’Or, Vilafranca del Penedès – Oriol Llavina

Celleteca Cal Bayó, La Ràpita – Mercè Ventura

Jardí El Celleret de Família Torres, Pacs del Penedès – Sergi Millet

Restaurant Orígens de l’Hotel Dolce Barcelona by Wyndham – Eugeni Serranos

Cal Xim, Sant Pau d’Ordal – Santi Amigó

Cal Blay Orígens, Sant Sadurní d’Anoia – Santi Carda

El Celler de Torrelavit, Torrelavit – Olga Oriosolo i Montse Nadal

La Posada, Sant Pere Molanta – Anna i Joan Raventós

Canals & Munné, Sant Sadurní d’Anoia – Òscar Canals

Cal Ticus, Sant Sadurní d’Anoia – Joan Martínez

Els vídeos de la campanya es podran veure a partir del mes d’octubre a les xarxes socials de Penedès Turisme, on es donaran a conèixer els restaurants i les seves propostes gastronòmiques. La iniciativa cerca connectar amb el públic de manera propera i inspiradora, posant rostre i veu a aquells que contribueixen a fer del Penedès una destinació gastronòmica d’excel·lència.

Amb eslògans com “Penedès, gust de veritat”, “Cuinem com vivim”, “Penedès, benvinguts a taula” i “Penedès, una terra que es menja i es veu”, la campanya posa en valor els productes autèntics, la cuina de qualitat i les experiències enoturístiques memorables del territori, alhora que fomenta l’orgull de pertinença i el reconeixement al talent local.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.