PUBLICITAT
COMPEX
08-01-2026 23:39
La consellera de Drets Socials de la Generalitat, Mònica Martínez Bravo, ha visitat aquest dijous Vilanova i la Geltrú per conèixer de primera mà les necessitats socials del municipi i mantenir una reunió de treball amb l’equip de govern a l’Ajuntament.
La visita ha començat a la seu de l’Associació Compex, on la consellera ha pogut conèixer les activitats que s’hi duen a terme per promoure l’envelliment actiu i combatre la soledat no desitjada entre la gent gran. Posteriorment, Martínez Bravo s’ha reunit amb els responsables municipals per abordar les principals qüestions de l’àmbit social, amb especial atenció a l’abordatge del sensellarisme.
En aquest sentit, la consellera ha assegurat que cal “tenir una visió supramunicipal i recolzar els alcaldes i alcaldesses compromesos que volen donar una resposta humana” i ha avançat que la Generalitat estudiarà amb deteniment el projecte presentat per l’Ajuntament per disposar d’una infraestructura estable d’atenció a les persones sense llar. “L’alcalde m’ha traslladat el projecte per tenir una infrastructura estable, i l’estudiarem amb atenció”, ha afirmat.
Durant la reunió també s’han tractat qüestions relacionades amb la gent gran, com ara les estratègies innovadores per detectar la soledat no desitjada, l’ampliació de l’oferta pública de places residencials, el reforç de la protecció a la infància i diversos àmbits vinculats a la joventut.
Martínez Bravo ha recordat que moltes d’aquestes propostes s’incorporaran al nou contracte programa que està elaborant el Departament de Drets Socials i Inclusió i que es preveu desplegar en els pròxims mesos. Aquest nou marc hauria de permetre reforçar àmbits prioritaris per als ajuntaments, com l’atenció a la gent gran, la millora del finançament del Servei d’Atenció Domiciliària, la protecció a la infància i l’abordatge del sensellarisme.
Per la seva banda, l’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, ha destacat que la visita “demostra el compromís del Govern d’estar atent a les necessitats del municipi, implicar-se i col·laborar en els reptes que tenim com a ciutat”. Tot i això, ha recordat que “la Generalitat necessita aprovar uns pressupostos per poder donar resposta a les necessitats dels municipis i de la ciutadania”.
Ruiz ha explicat que la trobada ha servit per traslladar a la consellera les principals preocupacions socials de la ciutat, com l’atenció a la gent gran i el servei d’atenció domiciliària, així com els recursos activats durant les nits de més fred per atendre les persones sense llar, insistint en la necessitat de comptar amb un equipament estable.
La visita també ha permès donar a conèixer La Plataforma, l’espai des d’on es gestiona el servei d’atenció a la dependència, un servei de titularitat exclusivament municipal. Finalment, des de l’Ajuntament s’ha agraït a la Generalitat l’ampliació, l’any passat, de 20 places públiques de residència al municipi.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT