PUBLICITAT
MATERNITAT
09-02-2026 12:03
El Servei de Ginecologia i Obstetrícia del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf (CSAPG) ha publicat un estudi que demostra que l’ús d’un mocador dissenyat específicament per al contacte pell amb pell augmenta el temps que mares i nadons sans passen units durant l’estada hospitalària postpart.
L’estudi, liderat per la llevadora Marta Bernadó Vidal i publicat a la revista International Journal of Gynecology and Obstetrics, es va dur a terme entre 2021 i 2023 amb 143 mares i els seus nadons. Les participants es van dividir en dos grups: 72 mares van utilitzar el mocador i 71 van rebre les cures habituals. Els resultats van mostrar que les mares que van fer servir el mocador van registrar una mitjana de 6 hores de contacte pell amb pell, en comparació amb les 4,5 hores del grup control, amb un percentatge de temps en contacte superior (18,9% davant 13,3%).
Fins ara, la majoria de la recerca sobre intervencions per al contacte pell amb pell es centrava en nadons prematurs o amb baix pes. Aquest estudi aporta nova evidència sobre els beneficis en nadons sans, demostrant que una eina senzilla i segura com un mocador pot millorar l’experiència postpart i reforçar el vincle mare-fill, així com afavorir l’inici de la lactància materna.
Els resultats obren la porta a incorporar aquesta pràctica a l’atenció hospitalària rutinària, reforçant les cures postpart centrades en la mare i el nadó.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT