PUBLICITAT
ENSENYAMENT
25-09-2026 13:13
Vols trobar més fàcilment les notícies d’Eix Diari a Google? Fes d’Eix Diari la teva font preferida a Google i no et perdis l’actualitat del territori.
La CGT Ensenyament continua denunciant que la manca de substitucions de les delegades sindicals està deixant alumnat sense docents durant hores lectives en una trentena de centres públics de tot Catalunya.
Als serveis territorials del Penedès, la situació afecta a sis centres: l’Institut Pla del Bosc de Canyelles, l’Institut Escola Piera, l’Institut Alt Penedès de Vilafranca, l’Escola Teresa Godes de la Joncosa de Montmell, el CFA Teresa Mañé de Vilanova i la Geltrú i l’Institut Baix Penedès del Vendrell. En total, vint-i-sis grups es veuen afectats per la manca de substitucions: a l’Institut Pla del Bosc de Canyelles són cinc grups afectats: 2 grups de 3r d’ESO, 1 grup de 2n ESO i 2 grups de 1r ESO, a l’Institut Escola Piera són vuits grups afectats: 3 grups de 1r d’ESO, 3 grups de 2n d’ESO i 2 grups de 4t d’ESO; a l’Institut Alt Penedès afecta a tres grups, 2 grups de 4t d’ESO i 1 grup de 3r d’ESO, a l’escola Teresa Godes i Domènech són tres grups,de cicle superior i al CFA Teresa Mañé, són tres grups: 1 de Català, 1 de Castellà i 1 d’Anglès; per últim a l’Institut Baix Penedès són quatre grups de 4t ESO.
Segons la CGT, el problema es produeix perquè el Departament d’Educació no està cobrint amb professorat substitut les hores lectives de les docents que exerceixen funcions de representació sindical. El sindicat recorda que l’exercici del dret sindical no ha de comportar cap perjudici per a l’alumnat i que és responsabilitat de l’Administració garantir la cobertura docent.
A més, la CGT assenyala que els altres sindicats sí que disposen de les substitucions corresponents quan les seves delegades exerceixen funcions de representació sindical, i considera que això evidencia que no es tracta d’una impossibilitat de cobrir aquestes hores, sinó d’una decisió específica del Departament en el cas de les delegades de la CGT.
El sindicat considera especialment greu que, davant d’aquesta manca de substitucions, siguin les direccions i els claustres qui hagin d’assumir les conseqüències, en un context de manca de personal i sobrecàrrega de feina als centres educatius. La CGT Ensenyament exigeix al Departament d’Educació que cobreixi immediatament totes les hores lectives afectades i garanteixi que cap alumne es quedi sense professorat. «Educació no pot traslladar als centres ni a l’alumnat el cost de la seva falta de previsió», conclou el sindicat.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT