PUBLICITAT
FLASH
19-12-2006 19:29
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Les cinc associacions adherides són lAssociació Tot Comerç, de Vilanova i la Geltrú, el Gremi dHostaleria de Sitges i la Federació de Comerciants i Empresaris de Sitges, la Unió de Botiguers de Sant Sadurní dAnoia i la Federació dAssociacions de Comerciants, Botiguers i Professionals, de Vilafranca del Penedès. El Centre de Normalització Lingüística de lAlt Penedès i el Garraf i aquestes associacions han signat sengles convenis per fomentar que el català sigui la primera llengua datenció al públic. A partir daquí, les associacions comuniquen els objectius de la campanya als comerços i establiments associats i, els qui ho desitgen, reben una visita informativa del personal tècnic del Centre de Normalització Lingüística, en què els explica el projecte i els recursos lingüístics que els comerciants tenen al seu abast i els dóna un adhesiu identificador de la campanya amb la imatge de la Queta, la coneguda mascota de la campanya Dóna corda al català.
El CNL elaborarà una llista que recollirà els noms, lactivitat i les adreces dels divuit establiments que ja shi han adherit. Aquesta llista es difondrà entre els alumnes dels cursos de català, sobretot als de no catalanoparlants; a les persones que participen en el programa Voluntaris per la llengua, al web del Consorci per a la Normalització Lingúística i als dels ajuntaments dels municipis implicats. Com que es tracta duna llista oberta i la previsió és que en els propers mesos sallargui considerablement, periòdicament el CNL lanirà renovant i difonent.
Establiments col·laboradors s'inscriu en les campanyes Voluntaris per la llengua i Dóna corda al català. Pel que fa a la primera, lexperiència sorgeix dels cursos de català en què els alumnes es troben amb una persona catalanoparlant per practicar fora de l'aula la llengua que aprenen a classe. Les parelles
lingüístiques poden fer diverses activitats, com pot ser trobar-se en una cafeteria per fer un refresc, anar a comprar al mercat o demanar informació en un establiment comercial. Les parelles tindran una llista dels establiments adherits per saber els llocs on poden ser atesos en català i practicar la llengua
Daltra banda, amb la voluntat doferir més recursos al sector comercial, una de les darreres novetats informatives és Oberts al Català. Guia per instal·lar-se comercialment en català, que la Confederació de Comerç de Catalunya, amb el suport de la Secretaria de Política Lingüística i la Secretaria de Comerç de la Generalitat de Catalunya, ha publicat. Aquesta guia recull tota la normativa lingüística per al comerç, els serveis i el turisme, un codi de bones pràctiques, un recull de recursos per poder treballar en català i un breu lèxic comercial en català. Es pot consultar al web de la Confederació, en línia en català, castellà, anglès, xinès, àrab i urdú i es troba també en format PDF: http://www.confecomercat.es/sl/oberts/1.html
El Consorci per a la Normalització Lingüística, creat l'any 1989 com a òrgan territorial d'aplicació a Catalunya de la política lingüística del Govern, està format actualment per la Generalitat de Catalunya, 80 ajuntaments, 37 consells comarcals i la Diputació de Girona. A través d'una xarxa de 22 centres de normalització lingüística estesa per tot el territori, amb més de 130 punts d'atenció i més de 400 professionals especialitzats, el Consorci desenvolupa estratègies i accions per garantir l'extensió territorial del coneixement i l'ús de la llengua catalana.
PUBLICITAT
PUBLICITAT