VNG
27-02-2007 21:34
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La regidora de Cultura, Mercè Foradada, acompanyada de la directora del Museu Víctor Balaguer, Carme Alós, han presentat aquest matí les activitats trimestrals del programa "Molts Museus, Molta Cultura". El programa recull totes les propostes culturals relacionades amb els museus i el patrimoni de la ciutat, per aquesta primavera de 2007.
Molts Museus, Molta Cultura, s'edita amb la voluntat de ser un mitjà, a través del qual, s'ofereix al ciutadà informació de totes les exposicions i activitats Al llarg dels mesos de març, abril i maig s'han programat activitats molt variades, com són les exposicions temporals, les visites teatralitzades, tallers familiars, seminaris i taules rodones, entre d'altres.
La regidora de Cultura ha destacat la varietat de propostes que oferten els museus de la ciutat, així com la qualitat de les mateixes. A tall d'exemple ha volgut remarcar les exposicions temporals al Museu Víctor Balaguer, el Seminari de Traducció, la Jornada de Portes Obertes del 18 de maig, o la Programació del cicle Brots de Poesia.
Mercè Foradada també ha comentat altres aspectes de l'actualitat cultural, com l'estat de les obres de La Sala , que segons la previsió estaran acabades, en la seva primera fase, a finals del mes d'abril. Per aquest motiu i, a causa de la convocatòria d'eleccions municipals, l'Ajuntament de VNG té previst organitzar una Jornada de Portes Obertes a principis del mes d'abril, i un cop passades les eleccions es faria la inauguració oficial. De tota manera, i segons ha dit la regidora de Cultura, hi ha té prevista la presentació, a finals de març, de la imatge gràfica de La Sala , així com de les dues primeres exposicions que acollirà aquest nou espai cultural de VNG.
La regidora també ha parlat sobre el procés que segueix el Museu Papiol, actualment tancat per obres de rehabilitació. Mercè Foradada ha dit que actualment s'està fent un procés de catalogació i trasllat del material més petit. El més voluminós serà emmagatzemat degudament per una empresa especialitzada. Pel que fa estrictament als treballs de rehabilitació del Museu Papiol la regidora ha explicat que s'està acabant el projecte executiu que haurà de determinar el procés a seguir. Un treball complex que no permetrà reobrir el Museu fins d'aquí a un any i mig, aproximadament.
Un altre dels temes tractats aquest matí, en roda de premsa, ha estat el canvi en el funcionament de la Torre Blava. En aquest sentit, després de l'estiu les visites hauran de ser prèviament concertades, reduint així l'actual horari de visites lliures.
PUBLICITAT
PUBLICITAT