VNG
21-03-2007 21:29
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
En la reunió sha constatat que des de fa aproximadament quinze mesos, els usuaris de la xarxa de rodalies de RENFE estan patint de forma continuada una sèrie dincidències que van molt més enllà dallò que seria admissible en un servei públic que és utilitzat diàriament per més de 400.000 persones. Dentre les línies de rodalies afectades, una de les més utilitzades i a la vegada també una de les que està patint un major nombre de incidències, és la línia C2, entre Barcelona i Sant Vicenç per la costa, travessant el Baix Llobregat i el Garraf, fins el Baix Penedès. Cal tenir en compte que és en aquesta línia on sestan duent a terme les obres de laccés de lAVE a Barcelona, des de lestació del Prat de Llobregat, la qual cosa ha provocat un important increment de la durada dels trajectes, a més dincrementar-se les incidències que provoquen retards. En aquest sentit, responsables de RENFE i del Ministeri de Foment, reconeixen que aquestes anòmales circumstàncies podrien allargar-se fins a finals daquest any.
A finals de lany passat, fruit de lacumulació dincidències, el Ministeri de Foment es va veure obligat a adoptar un conjunt de mesures extraordinàries, amb la intenció de normalitzar la situació.
Tot i això cal constatar que no shan pogut constatar millores apreciables en el servei i que algunes de les mesures previstes no shan dut a terme de forma satisfactòria per als usuaris del servei.
També el mes de setembre de lany passat, es va fer públic un conveni entre el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment, mitjançant el qual sestableixen un conjunt dactuacions prioritàries a la xarxa ferroviària catalana, a realitzar entre els anys 2006 i 2012, en el qual es preveu un total de 31 actuacions a la xarxa de rodalies, regional, de mercaderies i de Ferrocarrils de la Generalitat. En aquesta relació, sorprenentment, no es contempla cap actuació adreçada a millorar les condicions en les que es presta el servei de rodalies a la línia C2, tot i que, especialment des dels municipis afectats, shan posat en evidència les necessitats existents.
Es per això que les mesures que el PPC proposa són:
1. Exigir el compliment immediat del Pla de Mesures Urgents anunciat pel Ministeri de Foment, en el sentit de:
a)ampliar les unitats que presten el servei de rodalies, per tal de suplir la supressió dalguns viatges, amb lincrement de la capacitat dels trens.
b)millorar els sistemes de informació als usuaris, davant qualsevol incidència que es pugui presentar, que afecti al servei.
c)millorar la disponibilitat de serveis alternatius, davant qualsevol incidència que impedeixi la normal prestació del servei.
2. Exigir que davant el reconeixement de que fins a finals dany no es podrà normalitzar el servei de rodalies en aquesta línia C2, sadoptin mesures compensatòries, com ara:
a)reducció de la tarifa normal, atès que el servei que es presta no és normal,
b)increment de les freqüències dels serveis dautobús interurbà, entre els municipis daquesta línia i Barcelona, per tal doferir alternatives de transport públic als usuaris que ho creguin necessari.
3. Exigir al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, que inclogui en el conveni acordat amb el Ministeri de Foment, les intervencions necessàries per a la millora de les condicions en les que es presta el servei de rodalies a la línia C2, com ara la millora de laccessibilitat de les estacions, les integracions urbanes necessàries o les millores del traçat que corresponguin.
4. Demanar ladopció de les mesures necessàries per tal dincrementar la franja horària en la que es presta el servei, especialment, en horari nocturn.
5. Finalment, demanar que davant la situació de saturació que sintueix daquesta línia, siniciïn els estudis necessaris tendents a la previsió dampliació de la línia C2, entre Barcelona i Castelldefels, la qual cosa permetria una millora substancial del servei.
PUBLICITAT
PUBLICITAT