VNG
06-06-2007 19:40
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Actualment no hi ha un model internacional, estil, gènere, que identifiqui la recerca i lexperimentació musical. Les etiquetes com ara "músiques del món" fan referència a les fusions estilístiques, no al risc personal que es troba en la composició duniversos poètics, visions i imaginaris nous de trinca. Però no és imprescindible pensar en música industrial o electrònica intel·ligent quan es parla dexperimentació a làrea mediterrània, tota ruptura, tota evolució, tota posada en crisi, ho és sobre la seva tradició. És així: la composició pròpia, quan més agosarada és, més enriqueix el patrimoni. En aquest punt semmarca la proposta de MARAM TRIO, projecte recolzat pel Festival de Torroella de Montgrí, el Mercat de Música Viva de Vic i el Festival LEM de Barcelona.
Sine Mare Nihil perquè sense la mar no hi ha res. Entorn dels mars neixen cultures que creen instruments per expressar-se. Resulta que els més antics daquests instruments tenen sonoritats que avui dia poden resultar més incisives i transportadores democions que els anomenats instruments tradicionals. Per exemple, el salteri, la viola de roda i, naturalment, la veu. La relació daquests instruments amb lelectrònica i la seva capacitat de modificació del so, i amb la improvisació, obre la porta a nous universos sonors i, perquè no, a riscos que en la "vida real" serien molt perillosos però que per als sentits i lesperit són dallò més estimulants.
Aquesta proposta es vertebra a través d"un encontre inesperat" o "una combinació de personalitats artístiques molt potents" com són Mariona Segarra (veu), Marina Albero (saltiri) i Marc Egea (viola de roda).
* Concert previst pel 8 de JUNY a les 22h al Castell de la Geltrú, a Vilanova i la Geltrú
PUBLICITAT
PUBLICITAT