El president de la Generalitat de Catalunya, Josep Montilla, va rebre ahir al grup dalcaldes de les ciutats que formen lArc Metropolità. Es tractava de la primera trobada que aquest grup dalcaldes fa amb el president de la Generalitat al qui se li va lliurar un document de presentació a més de reiterar la voluntat de participar en el diàleg sobre els temes dabast territorial metropolità. A més de lalcalde de VNG, Joan Ignasi Elena a la reunió hi van ser presents Joan Antoni Barón, alcalde de Mataró; Josep Mayoral, alcalde de Granollers; Manuel Bustos, alcalde de Sabadell; Pere Navarro, alcalde de Terrassa; Salvador Esteve, alcalde de Martorell; Marcel Esteve, alcalde de Vilafranca del Penedès, i el coordinador tècnic de lArc Metropolità, Pere Montaña.
Joan Ignasi Elena, alcalde de VNG, ha manifestat que la trobada va ser un acte de caire protocolari que va servir de presentació de lArc Metropolità al president de la Generalitat i on es va explicar la importància de les ciutats mitjanes que envolten Barcelona i els diferents objectius comuns i estratègies conjuntes en qüestions com el transport públic i la mobilitat, a més de la voluntat dencetar debats entorn altres temes com lhabitatge
Les ciutats de lArc Metropolità de Barcelona van iniciar les seves relacions com a grup el 1992 amb diferents reunions de treball al voltant del debat territorial. Al llarg daquests anys, les set ciutats han treballat problemàtiques comunes relacionades amb les infraestructures, els serveis i levolució socioeconòmica de l'Arc Metropolità. El grup, que té la seva oficina tècnica a Terrassa, manté reunions tècniques i polítiques periòdicament i ha impulsat diferents declaracions polítiques i estudis.
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.