Vegueria del Penedès

VNG

Vilanova acull una exposició sobre els orígens de l'home a la plaça del Port


VD

25-07-2007 14:13

La mostra, organitzada per l'Obra Social de la Fundació 'la Caixa', visita per segona vegada una població catalana

L'Exposició està instal·lada en una carpa a la plaça del Port

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Aquesta reconstrueix les etapes de l'evolució de l'home, des de les formes de vida de diferents homínids, 10 milions d'anys enrere, fins a les pintures rupestres de l'Homo sapiens, fa 35.000 anys. L'exposició combina el rigor científic amb la voluntat divulgativa a partir d'escenografies de mida natural o reproduccions realistes d'individus de diferents espècies.

'Orígens' explica el curs de l'evolució de l'home a partir de cinc factors: l'aparició dels homínids bípedes, fa 4 milions d'anys; la creació de les primeres eines de pedra, 2, 5 milions d'anys enrere ; la conquesta del foc, fa 400.000 anys; la consciència sobre la pròpia existència i els primers enterraments, fa 12.000 anys, i finalitza amb el coneixement abstracte, 35.000 anys enrere, el qual va suposar l'eclosió de l'art, amb les pintures a les parets de les coves, el modelatge d'argila, la talla i el gravat.

Les investigacions científiques i noves troballes han anat aclarint el misteri dels nostres orígens i, de la relativament senzilla evolució lineal amb set protagonistes, s'ha passat a un arbre genealògic amb més de quinze espècies i moltes branques sense descendència. En l'exposició es pretén explicar l'estat actual d'aquest complicat panorama, així com recrear a través d’escultures i escenografies alguns episodis de l'evolució humana. El secretari general de la Fundació la Caixa, Lluís Reverter, ha destacat que 'mai cap exposició' havia reproduït l'evolució de l'home amb la recreació a mida real de 14 individus.

'Orígens. Cinc fites en l'evolució humana' es va crear el 1991 i estar comissariada per Lluís Batista, sota la supervisió d'Eudald Carbonell, codirector de les investigacions al jaciment d'Atapuerca. Més de dos milions de persones l'han vist a diverses capitals de províncies de l'estat i continuarà itinerant durant els propers dos o tres anys, segons Reverter.

La mostra s'inclou en el programa de Festa Major i l'entrada és gratuïta. Es podrà visitar fins al 28 d'agost, de dimarts a divendres de 12:30 h a 14:00 h i de 18:00 h a 21:00 h. Els dissabtes, diumenges i festius d'11:00 h a 14:00 h i de 17:00h a 22:00 h. Els dilluns no festius l'exposició estarà tancada.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.