Les obres, que siniciaran durant el quart trimestre de 2007, es preveuen executar en un termini de 6 mesos i suposaran una inversió pública d1,2 MEUR. A més, també sha adjudicat la millora de la il·luminació de la dàrsena comercial per un import de 100.000 euros. Aquestes dues actuacions permetran millorar, duna banda, laccés a la dàrsena comercial dels vaixells mercants i, daltra, el servei dil·luminació daquest sector.
Lobjectiu del projecte de remodelació de lextrem del moll de Baix a Mar és millorar laccés dels vaixells mercants a la dàrsena comercial del port i, alhora, perllongar la línia datrac, per tal de donar major servei als usuaris del sector comercial.
Les obres de remodelació comprenen lenderroc de la punta interior del dic de llevant que hi ha a lentrada de la dàrsena comercial.
Amb lenderroc daquesta punta interior del dic, el moll de Baix a Mar, que actualment té 237 metres lineals, passarà a tenir una longitud de 272 metres. El nou tram de moll permetrà que dos mercants puguin treballar simultàniament en el moll de Baix a Mar.
LAdministració catalana també ha adjudicat el projecte dobres per canviar el servei dil·luminació de la dàrsena comercial i del varador, a més del servei denllumenat públic del dic transversal del port de Vilanova.
Lobjectiu daquesta actuació és millorar el servei dil·luminació de la dàrsena comercial en el seu conjunt per facilitar loperativa als vaixells mercants que treballen al port.
Ladjudicatària daquestes obres és lempresa Bonal i el termini per instal·lar aquests nous equipaments és de 2 mesos i mig.
Limportant augment de lactivitat comercial del port de Vilanova va situar-lo al 2006 com a tercer port de Catalunya en moviment de mercaderies. Així, el passat exercici el recinte portuari va assolir un volum de 310.751 tones de mercaderies, amb tràfics com productes siderúrgics, fusta i ciment.
El port de Vilanova compta amb un important potencial per competir en el sector comercial: una situació estratègica, bones comunicacions i unes instal·lacions adequades per als operadors portuaris. Aquestes perspectives, sumades a les millores que Ports de la Generalitat realitzarà en la dàrsena comercial, situaran el port vilanoví com un dels motors econòmics del Garraf i de la seva àrea dinfluència.
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.