Dissabte passat, 18 dagost, tècnics de lAjuntament de Vilanova i la Geltrú acompanyats de la Policia Local van realitzar el desallotjament, per raons de seguretat, del número 25 del carrer de les Sogues, seguint les instruccions de lautorització judicial rebuda el dia anterior del jutjat contenciós administratiu núm. 7 de Barcelona. Quan es van presentar els tècnics municipals a la finca, a les 8 del matí, no van trobar ningú a linterior, fet que va facilitar que el desallotjament es produís sense incidències. Tot seguit es va tapiar lentrada de lantiga fàbrica per impedir-ne laccés i evitar, doncs, el risc de patir-hi danys.
Lautorització judicial per entrar a ledifici i desallotjar-lo per motius de seguretat la va demanar lequip de govern de lAjuntament de Vilanova i la Geltrú, després de comprovar el dia 13 dagost que els seus ocupants no havien abandonat ledifici segons sels instava en el decret dalcaldia rebut pel col·lectiu el dia 8 dagost. En aquest decret sels comunicava el resultat de linforme tècnic sobre les condicions estructurals de ledifici i que, donades les greus deficiències detectades, disposaven de 24 hores per abandonar-lo i de cinc dies per sol·licitar una reunió amb els representants de lequip de govern.
La seguretat de ledifici, valorada pels tècnics de lAjuntament, va ser la principal condició posada per lequip de govern i acceptada pels col·lectius ocupants, per seguir negociant la possibilitat de gestió de lespai. Aquesta seguretat no queda garantida, segons els informes elaborats per dos tècnics de lAjuntament, tenint en compte que estableixen les nul·les condicions dhabitabilitat.
La resta de condicions acordades estaven referides a la desocupació de la finca privada corresponent al número 23 del carrer de les Sogues, el registre del col·lectiu com a entitat legalitzada per signar un conveni, la disposició de lespai per a altres entitats, no provocar conflictes veïnals ni socials, temps dús limitat als dos anys previstos per al seu enderroc i fer-se càrrec de la responsabilitat civil i del consum de subministrament durant aquest període.
Lequip de govern recorda que ha optat per la via del diàleg i la negociació amb aquest grup de joves, amb lobjectiu dampliar els espais de convivència a la ciutat i facilitar el debat entre els diferents col·lectius cívics, socials i culturals, tenint en compte que la societat canvia, els problemes són complexes i cal modificar els instruments i les vies per cercar solucions.
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.