La jornada es va iniciar a les cinc de la tarda a la plaça Sant Jaume on cada colla de Falcons va pujar a dalt de lentaulat a fer una figura. Els vilanovins hi van completar una tripira amb pilar. Tot seguit es va iniciar una cercavila pel carrer Ferran i per les rambles, on van poder realitzar ventalls i agulles caminant fins arribar al Portal de la Pau on un escenari esperava lexhibició de les colles, que disposaven de vint minuts cada una per fer-hi les seves figures.
Lordre dactuació va ser estrictament per antiguitat de les colles, així els vilanovins, fundats lany 1972 i refundats lany 1998, van pujar els tercers després de Llorenç del Penedès, la colla més antiga i Vilafranca. Els de la capital del Garraf, van iniciar lactuació amb 5 ventalls i tot seguit van realitzar la Pira de 9, el Capdil 7x8, el Vol de 4 amb dos Vols de 3, la Catedral, el Focking de 6 puntes i tres Cristos que van ser molt aplaudits pel nombrós públic assistent a lesdeveniment.
Totes les colles de Falcons, exceptuant els Falcons de Llorenç del Penedès. Van lluir, els seus enxanetes, el casc casteller. Pels vilanovins era la primera actuació amb casc després de veure que ens els assajos, no constituïa cap problema per la canalla a lhora de pujar a les figures. Daquesta manera els Falcons de Vilanova i la Geltrú incorporen aquest elements de seguretat a tots els seus enxanetes.
La propera actuació dels Falcons de Vilanova i la Geltrú serà en motiu de la seva diada el proper 6 doctubre a la plaça de la Vila de VIlanova. Per aquesta ocasió els vilanovins han convidat la colla dels Falcons de Barcelona, de la qual en son padrins.
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.