VNG
04-12-2007 22:20
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Per al moviment de material de gran format, que s’està realitzant aquests dies, ha calgut la contractació d’una empresa especialitzada en el transport d’obres d’art. Es tracta de 235 peces, algunes de tan delicades com làmpades de cristall, i d’altres de grans dimensions com el piano, el billar o l’altar, per la qual cosa ha estat necessari en alguns casos desmuntar-les. Tot el material romandrà al museu mentre durin les obres, en espais on no s’ha d’intervenir. El trasllat d’aquestes peces especials és a càrrec de l’empresa Técnicas de Transportes Internacionales, contractada per concurs públic, i va començar dijous passat i es preveu que acabi dimecres 12 de desembre.
A banda, en les setmanes anteriors el personal del Museu Can Papiol ja ha estat treballant en el trasllat d’objectes de petit i mitjà format del primer pis (la planta noble) i del tercer, que s’han emmagatzemat a la segona planta de l’edifici. Es calcula que es tracta d’unes 2.780 peces en total. Per ubicar-les a la segona planta, s’han adequat diferents àrees amb la col·locació de mobiliari, reixes i altres suports per poder optimitzar l’espai de reserva i garantir la correcta ubicació de material. Per a l’emmagatzematge, s’ha elaborat un protocol de registre de tots els moviments, que permetrà després localitzar-los de nou amb facilitat.
Un cop enllestit el trasllat de les peces s’acabarà de preparar l’edifici per iniciar les obres de rehabilitació el 17 de desembre. La intervenció anirà a càrrec de l’empresa Urcotex, guanyadora del concurs públic, i es preveu que durin un any. La rehabilitació de Can Papiol contempla la reforma estructural de la primera i la tercera planta, en concret, la reparació del terra de la primera i de la coberta de la tercera. Aquesta és la part principal de la intervenció al Museu Papiol, que és subvencionada per la Diputació de Barcelona. Un cop finalitzada, s’iniciarà una segona fase per als acabats.
PUBLICITAT
PUBLICITAT