VNG
12-12-2007 22:44
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Erroz considera que el nou moll de Vilanova "serà un nou actiu turístic i industrial que passarà a ser un referent mundial en el sector dels superiots i els megaiots". Així mateix, el nou director general de Barcelona Yachts Marina – Port Vilanova creu que la marina també actuarà com a motor generador d'ofertes laborals. Erroz ha calculat que es crearan 120 llocs de feina directes i al voltant de 480 d'indirectes i ha valorat que la nova marina "serà un dinamitzador de negoci de la comarca, convertint-se en un model d'instal·lació portuària del segle XXI".
Per a iots de gran eslora
El nou moll, que té el nom comercial de Barcelona Yachts Marina, vol convertir-se en la primera marina del Mediterrani occidental amb amarradors i serveis adreçats als iots de luxe. Segons el projecte, tindrà 75 amarratges i una important àrea tècnica per a iots de gran eslora, d'entre 20 i 60 metres, a més dels serveis més avançats de mantiment i reparació de les embarcacions.
Fins a la primera del 2009, els propietaris d'aquestes embarcacions elitistes no podran parar a Vilanova i la Geltrú, però quan la marina entri en funcionament, els seus responsables asseguren que podrà competir amb els ports de Marbella, Mallorca, Eïvissa, Costa Blava... La nova marina, al moll de ponent, ocuparà una àrea total de 100.000 metres quadrats i els 75 amarratges estan dissenyats per facilitar les maniobres de les embarcacions de gran eslora. L'àrea tècnica, de més de 30.000 metres quadrats, es destinarà al manteniment i reparació dels iots. Al varador, hi haurà dues grues mòbils de 100 i 800 tones.
PUBLICITAT
PUBLICITAT