VNG
19-05-2008 20:09
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Els castellers de Vilanova es van plantejar una actuació de menys a més. De la resposta de la nova canalla en depenia en bona mesura quin castell tancaria la diada. De sortida els vilanovins van obrir amb el tres de set. Un castell molt ben parat on el tronc va demostrar una gran concentració. En aquest cas debutava el Kilian. A segona ronda va ser el torn de l’Eloi. En aquest cas el quatre va presentar unes mides especialment ben quadrades.
L’única dificultat la marcava el tempo del castell, ja que el nou aixecador va allargar lleugerament la durada habitual d’aquesta construcció. Però, de nou, no hi va haver cap complicació. I quan la major part de castellers creien que es tancaria amb una torreta de sis, el bon rendiment de la canalla nova va esperonar els tècnics a provar el quatre de set amb l’agulla, també amb canalla nova. En aquest cas el Kilian va tornar a pujar d’aixecador, i ara ho va fer encara amb més decisió i rapidesa. Curiosament, el quatre amb l’agulla va ser el castell més plàcid de la jornada. I com a punt i final, un pilar de cinc, que es va assolir després de desmuntar una primera temptativa. La diada també va servir perquè Berta López debutés com a grallera.
El quatre de vuit dels Castellers de Barcelona va ser la millor construcció de la jornada. Els vermells van obrir amb una torre de set, i van continuar amb el carro gros. En primera instància el van desmuntar, ja que havia perdut la forma i no era del tot clar que es pogués descarregar. A la segona el castell va pujar ferm i es va descarregar sense patiments. La diada la van tancar amb un cinc de set i el pilar de cinc. Els Nens del Vendrell van sortir amb un segur tres de set i van seguir amb la torre de sis. La maca d’efectius els va fer descartar el quatre de set i acabar amb un quatre de sis amb l’agulla, a més del pilar de cinc.
Ara els Bordegassos no actuen fins a mitjans de juny, en el que serà el darrer respira abans de l’esprint previ a la Festa Major de Vilanova. Precisament per això, els assajos són encara més importants que en plena temporada alta. La propera actuació està prevista pel 15 de juny, a la vila de Gràcia. Abans però, el dia 7, la colla vilanovina celebrarà una nova edició de la cada cop més tradicional Festa de la Vedella.
PUBLICITAT
PUBLICITAT