VNG
05-06-2008 23:03
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La primera edició d’aquest saló, que reuneix totes les solucions relacionades amb la discapacitat, la dependència i la millora de la qualitat de vida en general, comptarà amb presència vilanovina, mitjançant un estand del Centre d'Estudis Tecnològics per l'Atenció a la Dependència i la Vida Autònoma (CETpD), en el qual es presentaran els prototipus i projectes que s’estan realitzant.
El CETpD és un centre de recerca de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Fundació Hospital Comarcal Sant Antoni Abad (FHCSAA) el qual està format per un equip multidisciplinari d’investigadors d’ambdós centres, especialment enginyers, matemàtics, informàtics, psicòlegs i metges geriatres. Un dels grans avantatges d'aquest equip multidisciplinar és que treballen conjuntament metges assistencials i psicòlegs, que són els qui coneixen les necessitats de les persones, professors de la universitat, enginyers, matemàtics i informàtics, que són els qui tenen els coneixements tecnològics, i estudiants de doctorat que estan desenvolupant la seva tesi en aquest camp, entre d’altres.
Aquest equip és la divisió tecnològica del CSP “Consorci de Servei a les Persones”, el qual està format per l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, el Consorci Hospitalari de Catalunya, la FHCSAA i la UPC. (http://www.upc.edu/cetpd).
L’objectiu principal del CETpD és la contribució a la millora de la qualitat de vida de les persones necessitades d’una especial atenció i amb diversos graus de dependència, mitjançant l’ús adequat de la Tecnologia Electrònica i de les Comunicacions. Dins d’aquesta línia d’actuació es presenten al Saló Avante diversos prototipus que s’estan desenvolupant en el centre.
PUBLICITAT
PUBLICITAT