DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

VNG

L'atenció sanitària del dissabte passa a l'ambulatori de Sant Joan


VD

11-02-2009 22:44

A partir del 7 de març el servei d’atenció primària a VNG s’unifica, i el formaran dos metges de capçalera, un pediatra i dos infermers

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

L’Institut Català de la Salut unificarà, a partir del dia 7 de març, el servei d’atenció sanitària dels dissabtes al CAP de Sant Joan, per tal de garantir en tot moment la presència d’un metge/essa, un pediatra i una infermera. L’horari d’atenció al públic seguirà sent el mateix, de les 9.00 hores a les 17.00 hores.

En l’actualitat el servei d’atenció primària dels dissabtes es presta als dos centres sanitaris de la ciutat. Al CAP Jaume I l’equip està integrat per un metge/essa i un infermer/a, mentre que al CAP Sant Joan l’equip el formen un metge/essa, un infermer/a i un pediatra.

L’objectiu d’aquesta unificació es resoldre una situació que es venia produint a causa de l’antic sistema organitzatiu, ja que en moltes ocasions l’usuari no podia ser atès pel personal sanitari perquè que el metge i/o infermera estaven fora del centre, realitzant atenció domiciliaria. Amb el nou sistema queda garantida la presència al centre de un equip sanitari bàsic (metge i infermera).

A més, amb la nova mesura d’unificació es millora l’accessibilitat dels usuaris que es desplacen al CAP en vehicle, ja que el CAP de Sant Joan disposa de més places d’aparcament al seu voltant, que el CAP Jaume I. La celebració del mercat del dissabte ocasionava problemes d’accés al centre sanitari, fins i tot per part de les ambulàncies.

El volum d’atenció d’usuaris als dos CAP de Vilanova i la Geltrú, durant els dissabtes, i les experiències positives que ja s’han donat en d’altres municipis, en la unificació de centres, ha encoratjat les direccions dels Centres d’Atenció Primària de VNG, Jaume I i de Sant Joan, i a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, a posar en marxa d’aquesta iniciativa.

- Dades d’usuaris que utilitzen els centres d’atenció primària de la ciutat en dissabte

- 43 visites/Medicina General
- 32.6 visites/Infermeria
- 9.3 domicilis/Infermeria
- 5.5 domicilis/Medicina General
- 26 visites/Pediatria

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.