DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EDITORIAL

La primera acta de certificació d'audiència de l'OJD dóna un nou impuls al projecte


VD

26-01-2010 1:36

Més de 14.500 usuaris únics i més de 35.400 visites al desembre certificats per OJD/Nielsen

L'any 2010 ha començat a caminar amb bones perspectives per als mitjans de comunicació digitals, que cada cop guanyen més terreny als diaris en paper. De fet, l'informe'Panorama de Mitjans a Espanya 2009' realitzat per l’agència de mitjans ZenithMedia, que unifica i analitza les xifres d'audiència i de publicitat de cada format, el perfil dels seus usuaris i les tendències que presenten, mostra un creixement continu de la xarxa en la recerca d'informació i la lectura de notícies com a principals activitats dels usuaris. La penetració de la televisió durant l'any passat es va situar en el 89% de la població; la de la ràdio, en el 55,3%, les revistes, el 51,3%, el diaris en paper, el 39,9% i la d'internet està molt aprop del 34,3%.

Amb aquest panorama, VILANOVA DIGITAL ha iniciat un nou camí apostant per la professionalització del mitjà, que al desembre de 2009 obté la primera certificació de l’OJD superant els 14.500 usuaris únics i 149.582 pagines vistes. VD ha volgut formalitzar la seva estreta vinculació amb el territori formalitzant l'adhesió a l'Associació d'Empresaris del Garraf, l'entitat empresarial més representativa de la comarca. Així mateix, aquest any també hem entrat a formar part de l'Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals, una entitat que aposta pels suports digitals des de la qual treballarem per una equiparació real dels ajuts directes i les subvencions a projectes que actualment reben molts mitjans de comunicació, i, que en canvi, en el cas dels digitals, no reben l'atenció de l'administració merescuda. Volem fer sentir la nostra veu, la dels digitals, davant l’Administració perquè impulsi el naixement i desenvolupament dels mitjans digitals.

Una de les eines més importants que posarem a la pràctica durant aquest 2010 és la gestió de la difusió real del diari digital, a través de l'OJDinteractiva, que s'encarrega de donar el servei de certificació de la difusió dels mitjans a internet. Ofereix dades objectives, fiables i comparables, reconegudes per la Llei General de Publicitat vigent. Les dades que ha fet públiques l'OJD, referents al mes de desembre de 2009, ens situen al capdavant del diaris digitals comarcals en català, per sobre de plataformes com cronica.cat, capgros.cat, reusdigital.cat i cugat.cat, entre d'altres. Aquest lideratge entre els mitjans comarcals en català ens dóna renovades energies per continuar treballant en aquest projecte de servei públic i de noves formes i experiències de comunicació.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.