LLIBRES
04-02-2010 20:34
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El Carnaval de Vilanova i la Geltrú, a més de ser conegut arreu per les seves guerres de caramels, és un dels pocs que va aconseguir celebrar-se durant el règim franquista. Precisament, d’un Carnaval com aquest, digne d’admirar, en parla el nou llibre “Carnaval, el de Vilanova i la Geltrú”, escrit per Bienve Moya (Premi Nacional de Cultura Popular 2009). Rafael López-Monné hi ha col•laborat aportant fotografies captades entre els anys 2000 i 2009, mentre que el pròleg va a càrrec de Noemí Sans.
Aquest llibre forma part d’una col•lecció que Arola Editors dedica a les festes populars, Post Festum. Tots els seus volums expliquen un reguitzell de celebracions que totes tenen alguna cosa en comú: la intensitat amb la qual tots els participants en gaudeixen. Són històries que perfilen un mapa cultural molt plural i divers, i s’acompanyen amb fotografies que capten els moments més intensos de les celebracions.
Els anteriors volums de la col•lecció han estat dedicats a les Festes de Santa Tecla de Tarragona, el Carnaval de Sitges, la Processó del divendres sant de Verges, i la Festa Major dels Blancs i Blaus de Granollers.
PUBLICITAT
PUBLICITAT