VNG
17-03-2010 0:17
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
En total es van detenir una vintena de persones a Vilanova i la Geltrú, Barcelona i Tarragona, on va caure el cap de la banda. Ell era l'únic amb nacionalitat espanyola dels detinguts, perquè la majoria eren de Lituània. El cap controlava diferents establiments on s'exercia la prostitució, entre ells el negoci ubicat a la rambla del Castell de Vilanova i la Geltrú.
La investigació arrenca a partir de l'assassinat d'una prostituta brasilera, ara fa un any, que va tenir lloc a la perifèria de Brasília, però que havia estat ordenat des de l'Estat espanyol. La víctima, Leticia Peres Mourão, havia tornat al seu país després de treballar com a prostituta en un bar de Tarragona i de denunciar el seu propietari per tractar-la com a una esclava. La dona havia de declarar l'estiu passat, però va ser assassinada tres mesos abans. L'autor material dels fets era un home de 20 anys que havia rebut uns 2.300 dòlars per cometre l'assassinat. I segons les investigacions policials l'autor intel·lectual de l'assassinat de la prostituta hauria estat Miguel Arufe Martínez, conegut com a Antonio, un espanyol que explotaba una xarxa de prostíbuls a Tarragona, Barcelona i Vilanova i la Geltrú.
Segons el diari brasiler Correio Braziliense, durant l'any 2009 van ser assassinades una dotzena de prostitutes brasileres en circumstàncies similars a l'Estat espanyola i els Estats Units.
PUBLICITAT
PUBLICITAT